Programy profilaktyczno-wychowawcze 12-PE-OT-N2-PPW
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Programy profilaktyczno-wychowawcze 12-PE-OT-N2-PPW | |||
Zajęcia |
semestr letni 2015/2016 (2015/2016L)
(zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 17 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | |||
Literatura: |
1. S. Śliwa: Profilaktyka pedagogiczna. Opole 2015, WSZIA Opole. 2. M. I. Dąbkowska, M. R. Dąbkowski: Zastraszanie i przemoc szkolna. Profilaktyka-podręcznik dla nauczycieli. Toruń 2010, Wydawnictwo Naukowe UMK 3. J. Szymańska: Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki 4. https://www.ore.edu.pl/programy-profilaktyczne/bank-programow-profilaktycznych/bank-programow-profilaktycznych-22811 5. G. Świątkiewicz: Profilaktyka w środowisku lokalnym. Warszawa, 2002, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii |
|||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne, wokół pojęcia profilaktyki 2. Strategie profilaktyki 3. Profilaktyka- omówienie wybranych teorii 4. Bank Programów Profilaktycznych, omówienie przykładowych programów 5. Obszary oddziaływań profilaktycznych 6. Zasady konstruowania programów profilaktycznych |
|||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, projekt, analiza tekstów, prezentacja |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja - sprawdzenie, czy student potrafi przygotować i przedstawić prezentację wybranych zachowań patologicznych wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, prezentacja wyników badań w wybranej placówce, dostrzeżonych problematycznych zachowań wśród badanych wychowanków merytoryczna zawartość prezentacji, dobór literatury, kreatywność w przygotowaniu prezentacji, umiejętność zaprezentowania wyników student w ramach zajęć przedstawia wyniki badań, wybrane zachowania patologiczne wśród wybranej grupy dobór literatury - sprawdzenie samodzielnej analizy literatury przedmiotu i zasobów Internetu dotyczącej wybranych problemów związanych z wychowaniem dzieci, młodzieży i dorosłych oraz zachowań patologicznych wśród nich adekwatny dobór literatury do treści podejmowanych w ramach zajęć oraz w prezentacji lektura obowiązkowa i uzupełniająca, analiza dokumentów, zasobów Internetu; praca z tekstem, sprawdzenie umiejętności odwołania się do literatury przedmiotu projekt - Sprawdzenie, czy student potrafi przygotować projekt programu profilaktyczno-wychowawczego na podstawie diagnozy problemów wybranej placówki wychowawczo-opiekuńczej Ocena projektu pod względem merytorycznym, stylistycznym, estetycznym Projekt oddany w wersji papierowej w wyznaczonym terminie. Projekty mogą być opracowane indywidualnie lub w grupie. |
|||
Uwagi: |
OP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.