Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4 [02-FA-JB-S1-PNJA4-4] semestr letni 2015/2016
język pisany, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4 [02-FA-JB-S1-PNJA4-4]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
język pisany [JP], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: 35
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jadwiga Nabielska
Literatura:

1. Chandler, Alice. The Rationale of Rhetoric: A Developmental Text in Composition

2. Crews, Frederick and Sandra Schor. The Borzoi Handbook for Writers.

3. Evans, Virginia Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing, 2000.

4. Imhoof, Maurice and Hudson, Herman. From Paragraph to Essay.

5. Langan, John. College Writing Skills, McGraw-Hill International Edition, 2000.

6. Spatt, Brenda, Writing from Sources, Bedford Books, 2010.

7. Wiener, Harvey S. Creating Compositions. McGraw-Hill Higher Education, 2000.

Zakres tematów:

1. Esej sugerujący rozwiązanie problemu

2. Artykuł prasowy - ogólna struktura, analiza

a) organizacja,

b) dobór słownictwa typowego dla artykułu prasowego

c) korekta

d) formalny vs nieformalny rejestr językowy

3. Streszczenie artykułu/ referatu

4. Raport

5. Krótkie opowiadania / Short stories

6. Recenzja książki, filmu, wydarzenia publicznego

Metody dydaktyczne:

- ćwiczenia pisemne przy zastosowaniu różnych rejestrów językowych;

- ćwiczenia interpunkcyjne;

- analiza tekstów pisemnych pod kątem stosowania struktur argumentacyjnych;

- komponowanie krótkich tekstów pisemnych reprezentujących wybrane gatunki;

- parafrazowanie fragmentów tekstu;

- streszczanie dłuższych tekstów pisemnych.

Metody i kryteria oceniania:

Systematyczna ocena rozwoju umiejętności kompozycyjnych studenta na podstawie:

 ćwiczeń wykonywanych w trakcie zajęć;

 wypowiedzi pisemnych przygotowywanych w trakcie zajęć (różne formy eseju akademickiego i/ lub innych form wypowiedzi)

 wypowiedzi pisemnej przygotowywanej w domu (np. praca semestralna).

Uwagi:

II rok filologii angielskiej, specjalność język biznesu /sIs/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)