Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [13-EP-S2-SM3] semestr letni 2015/2016
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [13-EP-S2-SM3]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Wowrzeczka
Literatura:

Literatura uzależniona wyborem tematu!

Proponowana jako podstawowa:

Babbie E., Podstawy badań społęcznych, Warszawa 2008

Bishop C., Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i polityka widowni, Warszawa 2015

Bourdieu , Dystynkcja, Warszawa, 2006

Bourdieu Męska dominacja, Warszawa 2002

Bourdieu P., Reguły sztuki. Geneza i struktura pola literackiego, Kraków 2001

Bourdieu, Passeron, Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990

Butler J. Uwikłani w płeć, Warszawa 2008

Crane D., The Transformation of the Avant-Garde, Chicago-London 1987,

Dickie G., Czym jest sztuka? Analiza instytucjonalna, w: „Estetyka w świecie”, red.: M.Gołaszewska, T.1, Kraków 1984

Elias N., Przemiany obyczajów w cywilizacji Zachodu, PIW, Warszawa 1980

Furedi F. Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści, Warszawa 2007

Giddens A., Nowoczesność i tożsamość, Warszawa 2001

Golka M, Socjologiczny obraz sztuki, Poznań 1996

Grenfell M., Hardy Ch., Art. Rules, Oxford, New York 2007

Harvey D., Bunt miast. Prawo do miasta i miejska rewolucja, Warszawa 2012

Jacyno M., Kultura indywidualizmu, Warszawa 2007

Kłoskowska A., Socjologia kultury, Warszawa 1981

Metody badań jakościowych, T.2. red.Denzin N.K., Lincoln Y.S., Warszawa 2010

Mrody M., Jednostka po nowoczesności. Perspektywa socjologiczna, Warszawa 2014

Miessen M., Koszmar partycypacji, Warszawa 2013

Rottenberg A., Sztuka w Polsce 1945-2005, Warszawa 2005

Sennett R., Ciało i kamień. Człowiek i miasto w cywilizacji Zachodu, Warszawa 2015

Socjologia literatury. Antologia, red.: Jankowicz G., Tabaczyński M., Kraków 2015

Style życia i porządek klasowy w Polsce, red.: M.Gdula, P.Sadura, Warszawa 2012

Stiglitz J.E. , Cena nierówności. W jaki sposób dzisiejsze podziały społeczne zagrażaja naszej przyszłości?, Warszawa 2015

Zolberg V„Constructing a Sociology of The Art.”, Cambridge 1990

Zakres tematów:

- Pole sztuki, pole produkcji dóbr symbolicznych jako zbiór pretekstów do pytania o samą sztukę w sensie socjologicznym oraz o przestrzeń społeczną

- Kierunki i metody badań sztuk wizualnych, ze szczególnym uwzględnieniem socjologii sztuki oraz metod stosowanych w przygotowywanych, poszczególnych pracach dyplomowych;

- Literatura przedmiotu.

- Stan badań w zakresie podejmowanych przez seminarzystów problemów

- Sposoby przywoływania źródeł z zachowaniem zasad rzetelności naukowej oraz praw autorskich; ich dostępność i ocena przydatności

- Krytyczna ocena źródeł

Metody dydaktyczne:

-Dyskusja na zadawane przez prowadzącego do opracowania tematy

- Dyskusja na tematy zgłaszane przez studentów

- wystąpienie (każdy seminarzysta) na temat kolejnych rozdziałów pracy magisterskiej bądź wybranej problematyki

-sprawdzanie prac magisterskich, na każdym etapie

- praca w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Semestr kończy się zaliczeniem z oceną. Podstawą zaliczenia jest obecność studenta oraz jego aktywność (studenci przygotowują wystąpienia kolejno: w sem. I – temat pracy magisterskiej, konspekt z bibliografią, w sem. II – metodologia pracy, sem.III– całość pracy).

Uwagi:

Seminarium przeznaczone jest dla zainteresowanych tematyką socjologicznej analizy sztuki; sztuka zaangażowaną/partycypacyjną/krytyczną - jej powiązań ze światem społęcznym; klasowe uwarunkowania pola sztuki; sztuka poza dyscypliną sztuki; późna nowoczesność/po nowoczesność ze szczególnym uwzględnieniem płci, miłości, wykluczenia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)