Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki [06P-KO-NP-PRA] semestr zimowy 2015/2016
Praktyka, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyki [06P-KO-NP-PRA]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 43
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Kurzeja
Literatura:

Głodkowska J.: Poznanie ucznia szkoły specjalnej, warszawa 2000

Goleman D.: Inteligencja emocjonalna, Poznań 1998

Ministerialny program podstawowej szkoły specjalnej oraz

program gimnazjum specjalnego

Nauczanie i wychowanie osób lekko upośledzonych umysłowo red. Cz. Kosakowski, Warszawa 2001

Uczę metodą ośrodków pracy red. I.Kosińska, A.Polak, P.Żiżka, Warszawa 1999

Janina Doroszewska , Pedagogika Specjalna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich 1989r

Janina Wyczesany Oligofrenopedagogika, Oficyna wydawnicza Impuls, Kraków 1989r

Małgorzata Kościelska Oblicza upośledzenia, PWN Warszawa 1998r

Helena Siwek Możliwości matematyczne uczniów szkoły specjalnej WSiP W-wa 1992r

Edyta Kruszczyk-Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP Warszawa 1994r

Irena Czjkowska, Kazimierz Herda , Zajęcia korekcyjne - kompensacyjno w szkole WSiP Warszawa 1989r

Anna Konińska, Anna Polak, Dorota Żiżka – Uczę metodą ośrodków pracy WSiP Warszawa 1999r

Program nauczania Szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim I i II etap edukacyjny – praca zbiorowa WSiP Warszawa 2001

Program nauczania Gimnazjum specjalnego dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim III etap edukacyjny- praca zbiorowa WSiP Warszawa 2001

Uczenie metoda projektów – pod red. B.D. Gołębniak WSiP Warszawa 1994r

H. Moroz - Gry i zabawy dydaktyczne Polska Oficyna Wydawnicza BAW Warszawa 1991r

Zarys terapii dziecka - B. Kaja Akademia Bydgoska 2001r

Socjoterapia – pod red. K. Sawickiej CMPPP Warszawa 1999 r

Techniki nauczania dla rodziców i profesjonalistów – E. Szopler, R.J.Reichler, M.Lansing SPOA Gdańsk 1995 r

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – MEN Warszawa 2010 r

Zakres tematów:

Przygotowanie do efektywnego komunikowania się, realizowania diagnozy funkcjonalnej,dotyczącej problematyki wsparcia, rewalidacji, edukacji lub terapii podejmowanej przez placówkę, w której jest odbywana praktyka.

Rozwiązywanie bieżących problemów opiekuńczych, terapeutycznych, rehabilitacyjnych,rewalidacyjnych, edukacyjnych podopiecznych w placówce.

Poznanie i opanowania metod i technik wspomagania rozwoju oraz współpracy z ich rodziną/realnymi opiekunami.

Kształtowanie inicjatyw w organizowaniu i prowadzeniu wybranych form pracy terapeutycznorewalidacyjno-edukacyjnej.

Zapoznanie się z dokumentacją danej placówki dotyczącą profilu działań wspierających,hospitacji zajęć realizowanych w placówce,

konfrontacji zdobytej wiedzy oraz doświadczeń pedagogicznych w zakresie zapobiegania problemom rozwojowym i społecznym,

organizowania i prowadzenia indywidualnych lub grupowych działań terapeutyczno -rewalidacyjno-edukacyjnych.

Organizowanie i prowadzenie działań na rzecz wspomagania rozwoju dzieci, młodzieży lub dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną (w zależności od placówki), opartych na metodach i formach ich terapii, rewalidacji i edukacji.

Wspieranie podopiecznych, ich rodzin i środowiska lokalnego w celu przeciwdziałania społecznemu naznaczeniu, wykluczeniu i alienacji Współpraca z rodziną,pogłębienia znajomości specyfiki organizacji pracy wybranej placówki.

Metody dydaktyczne:

Realizowane w placówce

Metody i kryteria oceniania:

Zaświadczenie i opinia o odbytej praktyce z wyszczególnioną liczbą godzin

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)