Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne kierunki pedagogiczne [06-PE-OG-N1-13] semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne kierunki pedagogiczne [06-PE-OG-N1-13]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 37
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Borowiec
Literatura:

Pedagogika podręcznik akademicki, pod red. Z.Kwiecińskiego, B.Śliwerskiego. PWN, Warszawa 2003.

B.Śliwerski: Współczesne teorie i nurty w wychowaniu. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012

G.Gutek: Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji. GWP, Gdańsk 2003.

A.Żywczok, Ku afirmacji życia Pedagogiczne podstawy pomyślnej egzystencji. UŚ, Katowice 2011

B.Ecler-Nocuń: Wychowawcze konteksty myśli Karola Wojtyły Rzecz dla pedagogów. „Śląsk”, Katowice 2009.

J.Nikitorowicz, Edukacja regionalna i międzykulturowa . Wyd. Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2009.

W.Woronowicz: Refleksja Sumienie Edukacja, Pomorska Akademia Pedagogiczna, Słupsk 2006.

M.Czerepaniak-Walczak: Pedagogika emancypacyjna. GWP, Gdańsk 2006.

E.Szadzińska: Dydaktyczne „tropy“ zrównoważonego rozwoju w edukacji. Oficyna Wydawnicza Impuls 2013.

Zakres tematów:

Pedagogika ideologiczna Liberalizm a edukacja, Progresywizm a edukacja. Konserwatyzm a edukacja

Pedagogika międzykulturowa. Założenia i uwarunkowania edukacji regionalnej i międzykulturowej

Podstawowe założenia pedagogiki krytycznej. Myślenie krytyczne.

Istota pedagogiki emancypacyjnej. Opresja i zniewolenie –przesłanki i uwarunkowania emancypacji, proces emancypacji.

Edukacja dla zrównoważonego rozwoju. Filozoficzne aspekty zrównoważonego rozwoju.

Istota edukacji refleksyjnej. Cel edukacji refleksyjnej. Wolność jako konieczna podstawa myślenia refleksyjności. Zasady edukacji refleksyjnej

Metody dydaktyczne:

dyskusja,

metoda uczenia się we współpracy

metoda filozoficznych dociekań

Metody i kryteria oceniania:

Opracowanie zespołowe pisemne zadania problemowego

Opis relacji pedagogicznych w oparciu o wiadomości poznane w toku

studiów literaturowych, ustalanie celu pracy, ustalenie hipotezy i utworzenie struktury problemu

Zgodność z tematem pracy, poprawne odwołanie się do wiedzy z literatury przedmiotu, poprawne argumentowanie i jej wartościowanie.

Samoocena zmian poznawczych dotyczących oceny treści edukacyjnych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)