Fakultet - Muzyka w przestrzeni odbiorcy ze zróżnicowanymi potrzebami [06-PE-OG-N1-15.13]
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet - Muzyka w przestrzeni odbiorcy ze zróżnicowanymi potrzebami [06-PE-OG-N1-15.13] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Irena Burczyk |
Literatura: |
1. Tarczyński J., Aktywne słuchanie muzyki wg Batii Strauss, "Wychowanie Muzyczne w Szkole" 2000, nr 2/3. 2. Gozdecka R., Metoda aktywnego słuchania muzyki z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych, "Wychowanie Muzyczne w Szkole" 2004, nr 5. 3. Storms G., Gry przy muzyce, Poznań 1991. 4. Vopel K.W., Witajcie uszy cz.IV, Kielce 2009. 5. Drasnin S., Pan Tralala i muzyczne zabawy w przedszkolu, Kielce 2010. 6. Barańska M., Zabawy paluszkowe z wierszykami, Gdańsk 2012. 7. Sąsiadek K., Zabawy paluszkowe, Poznań 2005. |
Zakres tematów: |
• Miejsce słowa w aktywności muzycznej • Modele aktywnego słuchania muzyki • Dziecko jako kreator zabawy • Muzyka źródłem inspiracji • Formy aktywności muzycznej funkcjonujące w przestrzeni odbiorcy • Próby projektowania aktywności muzycznej dla różnych grup wiekowych odbiorców o zróżnicowanych potrzebach |
Metody dydaktyczne: |
metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
stopień przygotowania propozycji ćwiczeń z wykorzystaniem muzyki i jej różnych form aktywności w pracy z dziećmi |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.