Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium 06P-TP-NP-SEM
semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium 06P-TP-NP-SEM
Zajęcia semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Stanisław Juszczyk
Strona domowa grupy: http://-
Literatura:

Chrzanowska I., prace z zakresu pedagogiki specjalnej.

Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009

Gajdzica Zenon, prace z zakresu pedagogiki specjalnej.

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000

Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005

Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013

Krauze Amedeusz, prace z zakresu pedagogiki specjalnej

Kruger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005

Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000

Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

Stankowski Adam, prace z zakresu pedagogiki specjalnej

Szmidt K. J. (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009

Wyczesany Janina, prace z zakresu pedagogiki specjalnej

Zakres tematów:

Prowadzenie badań przy wykorzystaniu metody indywidualnych przypadków, dotyczących diagnozy i terapii pedagogicznej oraz działań rewalidacyjnych dzieci, młodzieży i osób dorosłych, usprawniających ich funkcjonowanie.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja; prezentacja i krytyczna analiza teorii opisujących diagnozę, terapię i działania rewalidacyjne usprawniające funkcjonowanie jednostek ze zróżnicowanymi niepełnosprawnościami, konstrukcja projektu badawczego wraz z narzędziami, praca w grupie, konsultacje indywidualne

Metody i kryteria oceniania:

Prowadzący seminarium ocenia:

- dobór literatury przedmiotu i jej wykorzystanie w redakcji pracy oraz interpretacji wyników badań własnych;

- poprawność metodologiczną projektu badawczego i konstrukcji własnych narzędzi badawczych;

- analizę jakościową wyników badań empirycznych, poprawność redagowania odpowiedzi na kolejne pytania badawcze oraz propozycję wdrożeń wybranych wniosków do praktyki pedagogicznej;

- redakcję pracy dyplomowej i użytego w niej języka.

Uwagi:

seminarium trwa 1 semestr.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.