Fakultet 5. Trener treningu i warsztatu psychologicznego [06-PS-SM-105.02]
semestr zimowy 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet 5. Trener treningu i warsztatu psychologicznego [06-PS-SM-105.02] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 31 |
Limit miejsc: | 28 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Małgorzata Dobrowolska |
Literatura: |
2. Dobrowolska M. (2012): Psychological aspects of corporate social responsibility in light of social and vocational integration of groups threatened by social exclusion – a case study /Psychologiczne aspekty realizacji idei społecznej odpowiedzialności biznesu na rzecz integracji społeczno-zawodowej grup zagrożonych wykluczeniem społecznym – studium przypadku, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 3. Grzesiuk L. (red.) (2000): Psychoterapia, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 4. Jedliński K. (1997): Trening interpersonalny, Wyd. WAB, Warszawa 5. Kożusznik B. (1994): Psychologia w pracy menedżera, Wyd. UŚ, Katowice 6. Kratochvil S. (1984): Psychoterapia, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 7. Król- Fijewska M. (1993): Trening asertywności, IPZ, Warszawa 8. Król- Fijewska, M. Fijewski P (1998):Przewodnik do realizacji zajęć psychologicznych, Wyd. WAB, Warszawa |
Zakres tematów: |
Wykład 1. Cele i zadania grupy treningowej 2. Fazy, normy i role grupowe 3. Ideologia pracy trenerskiej 4. Style pracy trenerskiej 5. Obciążenia i błędy trenera 6. Etyka trenera 7. Rodzaje i formy treningów i warsztatów psychologicznych 8. Zasady przygotowania i przeprowadzania warsztatów i treningów psychologicznych 9. Czynniki wpływające na skuteczność szkoleń 10. Modele wymiany doświadczeń 11. Katalog technik treningowych Ćwiczenia Weryfikacja założeń teoretycznych na przykładzie wybranych treningów umiejętności psychologicznych: 1. Trening komunikacji 2. Trening umiejętności asertywnych 3. Elementy treningu twórczości 4. Przykłady treningu relaksacyjno- antystresowego 5. Elementy treningu negocjacji 6. Wybrane warsztaty tematyczne umiejętności psychospołecznych |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja multimedialna, trening umiejętności, case study, praca z kamerą, gry menedżerskie, dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena projektu - 100% oceny końcowej dla ćwiczeń Egzamin pisemny – 100% oceny końcowej dla wykładów Ocenie podlega jakość opracowania – widoczny w treści stopień opanowania wiedzy teoretycznej i sposób jej zastosowania, poprawność logiczna i jakość wniosków, stosunek objętości pracy do jej jakości, formalna strona opracowania - to kryterium daje min. 70%; na ocenę wpływa również terminowość – to kryterium daje maks. 30% wartości oceny; za przekroczony dzień po terminie zostaje odjęte 5% ogólnej wartości oceny 5,0 (bdb) – znakomita znajomość treści programowych, umiejętności analityczne i kompetencje naukowe wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej; 4,5 (db +) – bardzo dobra znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej; 4,0 (db) – dobra znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej; 3,5 (dst +) – zadowalająca znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej, jednak ze znacznymi niedociągnięciami; 3,0 (dst) – dostateczna znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej, jednak z licznymi błędami; 2,0 (ndst) – niezadowalająca znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej; Uzyskana ocena jest oceną indywidualną. Kompletna praca musi być złożona na zakończenie semestru w terminie ustalonym przez prowadzącego; praca ma być złożona w wersji elektronicznej lub papierowej. Termin zwrotu poprawionych prac i informacja o ocenie będzie ustalany zgodnie z regulaminem studiów. Zawartość pracy będzie ustalana podczas zajęć, spis wymaganych zadań zostanie udostępniony studentom w formie dokumentu. Powyższe obowiązuje również w przypadku egzaminu pisemnego końcowego. |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.