Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 5. Trener treningu i warsztatu psychologicznego [06-PS-SM-105.02] semestr zimowy 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet 5. Trener treningu i warsztatu psychologicznego [06-PS-SM-105.02]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: 28
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Małgorzata Dobrowolska
Literatura:

2. Dobrowolska M. (2012): Psychological aspects of corporate social responsibility in light of social and vocational integration of groups threatened by social exclusion – a case study /Psychologiczne aspekty realizacji idei społecznej odpowiedzialności biznesu na rzecz integracji społeczno-zawodowej grup zagrożonych wykluczeniem społecznym – studium przypadku, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa

3. Grzesiuk L. (red.) (2000): Psychoterapia, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa

4. Jedliński K. (1997): Trening interpersonalny, Wyd. WAB, Warszawa

5. Kożusznik B. (1994): Psychologia w pracy menedżera, Wyd. UŚ, Katowice

6. Kratochvil S. (1984): Psychoterapia, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa

7. Król- Fijewska M. (1993): Trening asertywności, IPZ, Warszawa

8. Król- Fijewska, M. Fijewski P (1998):Przewodnik do realizacji zajęć psychologicznych, Wyd. WAB, Warszawa

Zakres tematów:

Wykład

1. Cele i zadania grupy treningowej

2. Fazy, normy i role grupowe

3. Ideologia pracy trenerskiej

4. Style pracy trenerskiej

5. Obciążenia i błędy trenera

6. Etyka trenera

7. Rodzaje i formy treningów i warsztatów psychologicznych

8. Zasady przygotowania i przeprowadzania warsztatów i treningów psychologicznych

9. Czynniki wpływające na skuteczność szkoleń

10. Modele wymiany doświadczeń

11. Katalog technik treningowych

Ćwiczenia

Weryfikacja założeń teoretycznych na przykładzie wybranych treningów umiejętności psychologicznych:

1. Trening komunikacji

2. Trening umiejętności asertywnych

3. Elementy treningu twórczości

4. Przykłady treningu relaksacyjno- antystresowego

5. Elementy treningu negocjacji

6. Wybrane warsztaty tematyczne umiejętności psychospołecznych

Metody dydaktyczne:

Prezentacja multimedialna, trening umiejętności, case study, praca z kamerą, gry menedżerskie, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Ocena projektu - 100% oceny końcowej dla ćwiczeń

Egzamin pisemny – 100% oceny końcowej dla wykładów

Ocenie podlega jakość opracowania – widoczny w treści stopień opanowania wiedzy teoretycznej i sposób jej zastosowania, poprawność logiczna i jakość wniosków, stosunek objętości pracy do jej jakości, formalna strona opracowania - to kryterium daje min. 70%; na ocenę wpływa również terminowość – to kryterium daje maks. 30% wartości oceny; za przekroczony dzień po terminie zostaje odjęte 5% ogólnej wartości oceny

5,0 (bdb) – znakomita znajomość treści programowych, umiejętności analityczne i kompetencje naukowe wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej;

4,5 (db +) – bardzo dobra znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej;

4,0 (db) – dobra znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej;

3,5 (dst +) – zadowalająca znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej, jednak ze znacznymi niedociągnięciami;

3,0 (dst) – dostateczna znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej, jednak z licznymi błędami;

2,0 (ndst) – niezadowalająca znajomość treści programowych i umiejętności analityczne wymagane do przygotowania pracy zaliczeniowej;

Uzyskana ocena jest oceną indywidualną. Kompletna praca musi być złożona na zakończenie semestru w terminie ustalonym przez prowadzącego; praca ma być złożona w wersji elektronicznej lub papierowej. Termin zwrotu poprawionych prac i informacja o ocenie będzie ustalany zgodnie z regulaminem studiów. Zawartość pracy będzie ustalana podczas zajęć, spis wymaganych zadań zostanie udostępniony studentom w formie dokumentu. Powyższe obowiązuje również w przypadku egzaminu pisemnego końcowego.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)