Przedmiot specjalizacyjny I - specjalista ds. filmu i nowych mediów [02-KM-S1-041C]
semestr zimowy 2016/2017
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przedmiot specjalizacyjny I - specjalista ds. filmu i nowych mediów [02-KM-S1-041C] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Aptacy | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
M. Castells, Władza komunikacji, Warszawa 2013. G. Rose, Interpretacja materiałów audiowizualnych, Warszawa 2010. Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze, red. A. Ogonowska, G. Ptaszek, Kraków 2013. S. Jędrzejewski, Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej, Kaków 2010. M. Filiciak, Media, wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu, Gdańsk 2013. Oblicza internetu. Sieciowe dyskursy. (Roz)poznawanie cyfrowego świata, red. M. Sokołowski, Elbląg 2014. M. Bogunia - Borowska, Fenomen telewizji. Interpretacje socjologiczne i kulturowe, Kraków 2012. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treścią przedmiotu jest szeroko pojęta tematyka skupiona wokół współczesnych mediów. Laboratorium przygotowuje studenta do samodzielnego pozyskiwania, analizowania i interpretowania materiałów oraz formułowania szczegółowych zadań badawczych. W trakcie zajęć podsumowana zostaje i doprowadzona do stanu aktualnego wiedza o poszczególnych formacjach medialnych oraz ich systemowych powiązaniach. - Rola sieci komputerowych w systemach państw demokratycznych. - Nowe zjawiska cyfrowo mediatyzowanej komunikacji, Big data, haktywizm itp. - Radio i telewizja w realiach mediów społecznościowych. - Współczesne badania nad widownią mediów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Intensywne kształcenie umiejętności badawczych na podstawie lektury i omawiania w trakcie zajęć bibliografii przedmiotu. Praktyczne doskonalenie w oparciu o materiały audiowizualne umiejętności analitycznych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja, w oparciu o zaliczeniową pracę pisemną, wiedzy na temat omawianych zagadnień oraz umiejętności krytycznej analizy współczesnych zjawisk medialnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
5. semestr kultur mediów, studia stacj. I st. /specj. ds filmu i nowych mediów/ Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach. Przekroczenie limitu skutkuje koniecznością zaliczenia zaległości w trakcie konsultacji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.