Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot specjalizacyjny I - specjalista ds. filmu i nowych mediów [02-KM-S1-041C] semestr zimowy 2016/2017
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot specjalizacyjny I - specjalista ds. filmu i nowych mediów [02-KM-S1-041C]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:15 - 14:45
sala 403
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Piotr Aptacy
Literatura:

M. Castells, Władza komunikacji, Warszawa 2013.

G. Rose, Interpretacja materiałów audiowizualnych, Warszawa 2010.

Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze, red. A. Ogonowska, G. Ptaszek, Kraków 2013.

S. Jędrzejewski, Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej, Kaków 2010.

M. Filiciak, Media, wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu, Gdańsk 2013.

Oblicza internetu. Sieciowe dyskursy. (Roz)poznawanie cyfrowego świata, red. M. Sokołowski, Elbląg 2014.

M. Bogunia - Borowska, Fenomen telewizji. Interpretacje socjologiczne i kulturowe, Kraków 2012.

Zakres tematów:

Treścią przedmiotu jest szeroko pojęta tematyka skupiona wokół współczesnych mediów. Laboratorium przygotowuje studenta do samodzielnego pozyskiwania, analizowania i interpretowania materiałów oraz formułowania szczegółowych zadań badawczych. W trakcie zajęć podsumowana zostaje i doprowadzona do stanu aktualnego wiedza o poszczególnych formacjach medialnych oraz ich systemowych powiązaniach.

- Rola sieci komputerowych w systemach państw demokratycznych.

- Nowe zjawiska cyfrowo mediatyzowanej komunikacji, Big data, haktywizm itp.

- Radio i telewizja w realiach mediów społecznościowych.

- Współczesne badania nad widownią mediów.

Metody dydaktyczne:

Intensywne kształcenie umiejętności badawczych na podstawie lektury i omawiania w trakcie zajęć bibliografii przedmiotu. Praktyczne doskonalenie w oparciu o materiały audiowizualne umiejętności analitycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja, w oparciu o zaliczeniową pracę pisemną, wiedzy na temat omawianych zagadnień oraz umiejętności krytycznej analizy współczesnych zjawisk medialnych.

Uwagi:

5. semestr kultur mediów, studia stacj. I st. /specj. ds filmu i nowych mediów/

Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach. Przekroczenie limitu skutkuje koniecznością zaliczenia zaległości w trakcie konsultacji.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)