Komunikowanie się w organizacji 05-DK-N1-KWO15
semestr zimowy 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Komunikowanie się w organizacji 05-DK-N1-KWO15 | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 22 | |||
Limit miejsc: | 30 | |||
Prowadzący: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |||
Literatura: |
1. J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1999. 2. S.P. Robbins, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001 3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, GWP Gdańsk 2003; 4. B. Dobek – Ostrowska Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum Wrocław 1999; 5. E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, GWP Gdańsk 2003; 6. G. Hofstede, Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000; 7. K. Kubiak (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012 8. G.Bassi, R.Zamburlin, Komunikacja w małżeństwie. Jak być razem? Wydawnictwo eSPe, Karków 2003. 9. A. Szymańska, Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocłw 2004. 1. T. Goban – Klas Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN 2005; 10. Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2002; 11. A. Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy, PWN Warszawa 2003; 12. B. Sobkowiak, Procesy komunikowania się w organizacji, [w:] Współczesne systemy komunikowania, red. Bogusława Dobek-Ostrowska, Wrocław 1998,s. 33-37. 13. J. Stewart (red), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, PWN Warszawa 2002; |
|||
Zakres tematów: |
1. System komunikowania organizacyjnego 2. Typy zachowań uczestników procesów komunikacji 3. Aktywne słuchanie jako podstawa skutecznej komunikacji 4. Modele i kierunki komunikacji w organizacji 5. Badanie komunikacji w organizacji, audyt komunikacyjny 6. Komunikacja w organizacji jako element kultury organizacyjnej 7. Mobbing w organizacji* |
|||
Metody dydaktyczne: |
*Wszystkie jednostki kontaktowe są prowadzone za pomocą metody podającej. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena przygotowania do zajęć teoretycznych – dyskusja moderowana przez prowadzącego. Ocena umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w trakcie rozwiązywania problemów. Ocena wystąpień studentów na temat sposobów komunikowania się w wybranej organizacji. Ocena pracy semestralnej na temat komunikowania w wybranej organizacji. Kolokwium zaliczeniowe. Egzamin ustny lub pisemny w zależności od ilości studentów. |
|||
Uwagi: |
5 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna niestacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.