Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-NM-401] semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 1 [06-PS-NM-401]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Elżbieta Turska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Aspinwall, L. & Taylor, S. (1997). A Stitch in Time: Self-Regulation and Proactive Coping. Psychological Bulletin, Vol. 121, No. 3, pp.417-436

- Greenglass, E. (2002). Proactive coping. In: E. Frydenberg (Ed.). Beyond coping: Meeting goals, vision, and challenges (pp. 37-62).. London: Oxford University Press.

- Schwarzer, R., & Taubert, S. (2002). Tenacious goal pursuits and striving toward personal growth: Proactive coping. In: E. Frydenberg (Ed.), Beyond coping: Meeting goals, visions and challenges (pp. 19-35). London: Oxford University Press.

- Belschak, F., Den Hartog, D. & Fay, D. (2010). Exploring positive, negative and context-dependent aspects of proactive behaviours at work. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 83, 267-273.

- Frese, M. & Fay, D. (2001). Personal initiative (PI): An active performance concept for work in the 21st century. In B.M. Staw & R.M. Sutton (Eds.), Research in Organizational Behavior (Vol. 23, pp. 133-187). Amsterdam: Elsevier Science.

- Wanberg, C. R. & Kammeyer-Mueller, J. D. (2000). Predictors and outcomes of proactivity in the socialization process. Journal of Applied Psychology, 85, 373−385.

- Wang, M. Zhan, Y., Maccune, E., & Truxillo, D. (2011). Understanding newcomers’ adaptability and work-related outcomes: Testing the mediating roles of perceived P-E fit variables. Peronnel Psychology, 64, 163-189.

Literatura uzupełniająca:

- Chan, D. & Schmitt, N., (2000). Interindividual Differences in Intraindividual Changes in Proactivity During Organizational Entry: A Latent Growth Modeling Approach to Understanding Newcomer Adaptation. Journal of Applied Psychology, 85, 190-210.

- Carver, C. S., Scheier, M. F., & Weintraub, J. K. (1989). Assessing coping strategies: A theoretically based approach. Journal of Personality and Social Psychology, 56, 267-283.

- Chao, G.T., O’Leary-Kelly, A.M., Wolf, S., Klein, H.J. and Gardner, P.D. (1994), Organizational socialization: its content and consequences. Journal of Applied Psychology, 79, 730-743.

- Enders, C. K. & Tofighi, D. (2007). Centering predictor variables in cross-sectional multilevel models: A new look at an old issue. Psychological Methods, 12, 121-138.

- Frese, M. (2008). The word is out: We need an active performance concept for modern workplaces. Industrial and Organizational Psychology: Perspectives on Science and Practice, 1, 67–69.

- Greenglass, E. R. & Fiksenbaum, L. (2009). Proactive coping, positive, affect, and well-being: Testing for mediation using path analysis. European Psychologist, 14, 29-39.

- Major, D. A., & Kozlowski, S. W. J. (1997). Newcomer information seeking: Individual and contextual differences. International Journal of Selection and Assessment, 5, 16-28.

- Parker, S., Wiliams, H., & Turner, N. (2006). Modeling the Antecedents of Proactive Behavior at Work. Journal of Applied Psychology, 91, 636-652.

- Saks, A. M. (1994). Moderating effects of self-efficacy for the relationship between training method and anxiety and stress reactions of newcomers. Journal of Organizational Behavior, 15, 639-654.

- Savickas, M. (1997). Career Adaptability: An Integrative Construct for Live-Span, Live-Space Theory. The Career Development Quarterly, 45, 247-259.

- Searle, B. (2008). Does Personal Initiative Training Work as a Stress Management Intervention? Journal of Occupational Health Psychology, 13, 259–270.

- Seibert, S. E., Kraimer, M. L., & Crant, J. M. (2001). What do proactive people do? A longitudinal model linking proactive personality and career success. Personnel Psychology, 54, 845–874.

- Stoltz, K.B., Wolff, L.A., Monroe, A.E., Mazahreh, L.G., & Farris, H.R. (2013). Adaptability in the Work Life Task: Lifestyle, Stress Coping, and Protean/Boundaryless Career Attitudes. The Journal of Individual Psychology, 69, 66-83.

- Super, D. & Hall, D. (1978). Career Development: Exploration and Planning. Annual Review of Psychology, 29, 333-72.

- Thomas, J.P., Whitman, D.S., & Viswesvaran, C. (2010). Employee proactivity in organizations: A comparative meta-analysis of emergent proactive constructs. Journal of occupational and Organizational Psychology, 83, 257-300.

Zakres tematów:

Proaktywne zachowanie a adaptacja do nowej sytuacji.

• Wprowadzenie do problematyki proaktywności

• Podmiotowe wskaźniki proaktywności

• Środowiskowe predyktory

• Proaktywność – cecha osobowościowa czy strategia zaradcza?

• Radzenie sobie z trudnościami - proaktywność vs reaktywność

• Strategie proaktywnego radzenia sobie

• Wprowadzenie do zagadnienia adaptacji

Metody dydaktyczne:

Analiza literatury i doniesień z badań, dyskusje grupowe, prezentacje referatów, dyskusja dot. realizowanych projektów badawczych

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie i zaliczenie konspektu pracy magisterskiej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)