Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Stosowana psychologia rozwoju [06-PS-NM-023] semestr letni 2016/2017
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Stosowana psychologia rozwoju [06-PS-NM-023]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Kucharewicz
Strona domowa grupy: http://joanna.kucharewicz@us.edu.pl
Literatura:

Boyd D., Bee H. (2008). Psychologia rozwoju człowieka. Poznań, Wyd. Zysk i S-ka.

Brzezińska A., Trempała J. (2000). Psychologia rozwoju. W: Strelau J. (red.): Psychologia. Podręcznik akadem. Tom 1. Gdańsk, GWP.

Harwas-Napierała B., Trempała J., (2000). Psychologia rozwoju człowieka .Tom II. Warszawa, PWN.

Matczak A. (2005). Zarys psychologii rozwoju. Warszawa, Wyd. Akademickie ŻAK.

Strelau J., Doliński D. (red.) (2008). Psychologia. Tom II, rozdział 12. Gdańsk, GWP.

Trempała J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa, PWN.

Zakres tematów:

1. Definicje rozwoju człowieka, periodyzacje rozwoju wg. wybranych koncepcji. Etyczne problemy pojawiające się w badaniach nad rozwojem. Aplikacja wyników badań nad rozwojem człowieka w określonych kontekstach społeczno - kulturowych.

2. i 3. Zmiany rozwojowe w okresie wczesnego dzieciństwa. Obserwacja, jako metoda poznania i diagnozy małego dziecka.

4. i 5. Zmiany rozwojowe w okresie średniego dzieciństwa. Eksperyment, jako metoda poznania i oceny rozwoju dziecka.

6. i 7. Zmiany rozwojowe w okresie późnego dzieciństwa.

8. i 9. Zmiany rozwojowe w okresie adolescencji. Wywiad z nastolatkiem, jako metoda poznania i oceny rozwoju oraz planowania interwencji.

10 i 11. Zmiany rozwojowe okresu wczesnej dorosłości.

12 i 13. Zmiany rozwojowe okresu wieku średniego. wywiad, jako metoda ceny i poznania.

14. Zmiany rozwojowe w wieku starzenia się. Ostatni etap życia - problem umierania i śmierci.

15. Podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Metody oparte na słowie, prezentacje multimedialne,

metody aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Średnia ważona: ocena z testu wiedzy (o,6) oraz pracy zaliczeniowej (studium przypadku) (0,4).

Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z ćwiczeń jest obecność na minimum 90% zajęć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)