Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402] semestr letni 2016/2017
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Małgorzata Dobrowolska
Literatura:

1.Baraniak, B. (2009). Metody badania pracy. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i profesjonalne.

2.Bedyńska, S.,Cypryańska, M.(red.)(2013).Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie

do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno Spółka z o.o.

3.Bedyńska,S.,Cypryańska, M.(red.)(2013).Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie

do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno Spółka z o.o.

4.Chmiel, N.(red.).(2002). Psychologia pracy i organizacji.Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

5.Goszczyńska. M., Studenski. R. ( red.). (2006). Psychologia zachowań ryzykownych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „ Żak

6.Studenski, R. (2004).Ryzyko i ryzykowanie. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

7.Tyszka, T.(1992).(red.).Psychologia i bezpieczeństwo pracy. Warszawa: Instytut Psychologii PAN.

Literestura uzupełniająca:

1.Hołys, B.(2014). Bezpieczeństwo jednostki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.

2.Hołys, B.(2014).Bezpieczeństwo. Ogólne problemy badawcze. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.

3.Hołys, B.(2015).Bezpieczeństwo społeczeństwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.

4.Kwiatkowska.E.G.,Siudem, I.(012).(red.).Zachowania ryzykowne. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Cuire-Skłodowskiej.

5.Rybakowski, M.(2007).Bezpieczeństwo człowieka. Konteksty i dylematy. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.

6.Zaleśkiewicz, T.(2005).Przyjemność czy konieczność. Psychologia postrzegania i podejmowania ryzyka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Zakres tematów:

1.Kształtowanie postaw sprzyjających bezpieczeństwu pracy.

2.Psychoedukacja na rzecz przeciwdziałania wypadkowości w miejscu pracy.

3.Osobowość w percepcji i akceptacji zagrożeń.

4.Kierowanie ludźmi wykonującymi prace niebezpieczne.

5.Aspekty zarządzania zasobami ludzkimi realizującymi zadnia w szczególnych warunkach zagrożenia.

6.Patologie pracy oraz ich wpływ na bezpieczeństwo pracy.

7.Tożsamość organizacyjna i jej wpływ na postawy wobec bezpieczeństwa.

8.Kształtowanie kultury bezpieczeństwa pracy w organizacji.

9.Współcześnie funkcjonujące modele karier na rynku pracy oraz ich znaczenie dla kształtowania bezpiecznego środowiska pracy człowieka.

Metody dydaktyczne:

Analiza literatury i doniesień z badań, dyskusje grupowe nad określonymi zagadnieniami, prezentacje referatów przez poszczególnych studentów, formułowanie pytań i hipotez badawczych, obszaru badań, określenie metod badawczych.

W tym :

•omówienie indywidualnych problemów badawczych•Szczegółowy układ treści teoretycznych i zasady ich tworzenia,

•prezentacje wybranych koncepcji teoretycznych – referaty studentów'

•kwerenda literatury wykorzystanej w pracy – prezentacje studentów'

•budowanie modeli badawczych na wybranych przykładach.

Metody i kryteria oceniania:

Test wiedzy ustny przeprowadzany jest w formie indywidualnego spotkania ze studentem losującego i odpowiadającego na 3 pytania.

Ocena ta stanowi 50% oceny końcowej

Ocenie podlega stopień opanowania wiedzy teoretycznej i sposób jej zastosowania, poprawność logiczna i jakość wniosków - to kryterium daje 100%;

5,0 (bdb) – znakomita znajomość treści programowych,

4,5 (db +) – bardzo dobra znajomość treści programowych

4,0 (db) – dobra znajomość treści programowych

3,5 (dst +) – zadowalająca znajomość treści programowych

3,0 (dst) – dostateczna znajomość treści programowych

2,0 (ndst) – niezadowalająca znajomość treści programowych

Uzyskana ocena jest oceną indywidualną.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)