Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 3 [06-PS-SM-403] semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 3 [06-PS-SM-403]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Hanna Przybyła-Basista
Literatura:

literatura obowiązkowa

Podstawę stanowi literatura zebrana przez studenta w toku poszukiwań własnych – spis bibliografii jest poddawany analizie i ocenie pod kątem adekwatności i rzetelności źródeł naukowych.

Ponadto jako baza dla studiów własnych obowiązuje zestaw przygotowany dla uczestników seminarium :

1. Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

2. Carr A. (2009). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu i ludzkich siłach. Poznań: Wydawnictwo: Zysk i S-ka.

3. Dwyer, D. (2005). Bliskie relacje interpersonalne. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

4. Janicka I., Liberska H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN.

5. Janicka, I. (2006). Kohabitacja a małżeństwo w perspektywie psychologicznej. Studium porównawcze. Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

6. Liberska H., Malina A. (2011). Wybrane problemy współczesnych małżeństw i rodzin. Warszawa: Difin.

7. Linley P.A., Joseph S. (red.) (2007). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: PWN.

8. Plopa M. (2005). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Kraków: Impuls.

9. Rostowska T. (red). (2009). Psychologia rodziny. Małżeństwo i rodzina wobec współczesnych wyzwań. Warszawa: Difin.

10. Rostowska T. (2009). Małżeństwo, rodzina, praca a jakość życia. Kraków: Impuls.

11. Shaughnessy J.J., Zechmeister E.B., Zechmeister J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP.

.

literatura uzupełniająca

1. Brzeziński J. (2004) (red.). Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

2. Brzeziński J. (2005). Aktualność klasycznych tekstów z psychometrii dla metodologicznej i etycznej poprawności praktyki diagnostycznej odwołującej się do wyników testów psychologicznych. W : J. Brzeziński (red.). Trafność i rzetelność testów psychologicznych. Wybór tekstów. (s. 9 - 25). Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

3. Czapiński J. (red.) (2012). Psychologia pozytywna. Warszawa: PWN.

4. Fajkowska- Stanik M., Drat-Ruszczak K., Marszał-Wiśniewska M. (red.) ( 2004). Pułapki metodologiczne w badanaich empirycznych z zakresu psychologii klinicznej. Warszawa: Wydawnictwo Academica SWPS.

5. Harwas-Napierała B., Trempała, J. (red.). Psychologia rozwoju człowieka. T.2 : Charakterystyka okresów życia człowieka.. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

6. Kaźmierczak M. (2008). Oblicza empatii w relacjach małżeńskich. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

7. Liberska H., Matuszewska M. (red.) (2001). Małżeństwo: męskość, kobiecość, miłość, konflikt. Poznań : Wydawnictwo Fundacji Humaniora.

8. Tryjarska B. (red.). (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w rodzinie a zaburzenia w dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.

9. Plopa M. (2004). Psychologia rodziny. Teoria i Badania. Elbląg: Wydawnictwo Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej.

10. Sęk H., Cieślak R. (2012). Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN.

11. Skrzypińska, K. (2010). Relacje rodzinne a dobrostan psychiczny w perspektywie rozwojowej. W : T. Rostowska, A. Jarmołowska (red.). Rozwojowe i wychowawcze aspekty życia rodzinnego. (s. 143 - 156). Warszawa: Difin.

12. Trzebińska, E. (2008). Psychologia pozytywna. Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Zakres tematów:

Zakres tematów:

Tematyka główna i zakres prac badawczych w ramach seminarium:

„Zasoby jednostki i rodziny oraz czynniki ryzyka w obliczu konfliktów, kryzysów i zmian życiowych”

1. Praca magisterska – standardy pisania rozdziałów w części teoretycznej pracy magisterskiej – szczegółowe wskazówki.

2-8. Prezentacje problematyki badań własnych – referaty uczestników seminarium świadczące o rozpracowywaniu szczegółowych zagadnień metodologicznych odnoszących się do wybranych problemów będących przedmiotem analizy w pracy magisterskiej. Projektowanie części teoretycznej pracy magisterskiej.

8- 14. Projektowanie badań własnych – formułowanie pytań badawczych i hipotez, jakie będą weryfikowane w badaniach własnych, analiza kierunków wnioskowania statystycznego, analiza problemów napotykanych przez studentów w ramach prowadzenia własnych badań empirycznych.

15. Podsumowanie seminarium.

Metody dydaktyczne:

Dyskusje w grupie seminaryjnej, praca w małych grupach, prezentacje ustne problemów wynikających z opracowywania podstaw teoretycznych badań własnych oraz dyskusje problemów związanych z prowadzeniem badań własnych, konsultacje indywidualne.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie samodzielne prezentacji ustnej świadczącej umiejętności przedstawienia celu badań, postawienia pytań badawczych, uzasadnienia wyboru narzędzi pomiaru, wyboru właściwych kierunków wnioskowania statystycznego w odniesieniu do postawionych pytań badawczych i hipotez, umiejętności rozpracowywania szczegółowych zagadnień metodologicznych odnoszących się do wybranych problemów będących przedmiotem analizy w pracy magisterskiej. Przygotowanie pisemnego konspektu do dyskusji oraz pisemnej części teoretycznej pracy wraz z rozdziałem metodologicznym

Proces weryfikacji wiedzy i umiejętności studenta odbędzie się na podstawie oceny prezentacji ustnej oraz pracy pisemnej. Ocena ta będzie przeprowadzona z uwzględnieniem następujących elementów: jak student radzi sobie rozpracowywaniem szczegółowych problemów w odniesieniu do wybranych problemów pracy magisterskiej; jak student radzi sobie ze stawianiem pytań badawczych i hipotez oraz wyznaczaniem kierunków analiz statystycznych; jak student radzi sobie z zaprojektowaniem części teoretycznej pracy magisterskiej i opisem teoretycznych podstaw badań.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)