Seminarium magisterskie - sem. 3 [06-PS-SM-403]
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 3 [06-PS-SM-403] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Elżbieta Turska |
Literatura: |
Bańka A., (2006). Psychologiczne doradztwo karier. Poznań: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura. Bańka, A. (2007). Poradnictwo zawodowe w kształtowaniu przedsiębiorczości, kapitału kariery oraz zdolności zatrudnieniowej młodzieży. W: A. Biela (red.): Nauka pracy, doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość młodzieży (s. 52 – 64). Warszawa: Kancelaria Senatu. Barrick M.R, Mount M.K. (2005). Yes, personality matters: Moving on to more important matters. Human Performance, 18, 359 – 372. Bohdziewicz, P. (2010). Współczesne kariery zawodowe: od modelu biurokratycznego do przedsiębiorczego. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 3 – 4, 39 – 56. Briscoe, J. P., Hall, D. T. (1999). Grooming and picking leaders using competency frameworks: Do they work? Organizational Dynamics, 28 (2), 37 – 52. |
Zakres tematów: |
1. Cele i wartości w karierze na różnych etapach rozwoju zawodowego. 2. Etap życia a satysfakcja z modelu kariery. 3. Proaktywność w karierze. Uwarunkowania i pomiar proaktywności. 4. Poczucie jakości życia pracowników realizujących różne wzory kariery zawodowej. 5. Negatywne zjawiska związane z karierą zawodową (mobbing, wypalenie, pracoholizm, stres zawodowy). 6. Osobowościowo – organizacyjne uwarunkowania pracoholizmu. 7. Osobowościowo – organizacyjne uwarunkowania wypalenia zawodowego. Pomiar zespołu wypalenia zawodowego. 8. Stres, mobbing i wypalenie zawodowe jako predyktory intencji zmiany pracy. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja problemów metodologicznych, pojawiających się w trakcie realizacji projektów badawczych przez studentów, krytyczna analiza uzyskanych przez nich wyników. |
Metody i kryteria oceniania: |
Referat odnoszący się do wybranych problemów, opis zmiennych i sposobów ich pomiaru. Ustna prezentacja metodologii badań własnych (projektu badawczego). Pisemne przedstawienie metodologii badań własnych (projektu badawczego). Sformułowanie pytań badawczych i hipotez. Ocena końcowa stanowi średnią z tych trzech obszarów pracy własnej studenta. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.