Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie - sem. 3 06-PS-SM-403
semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 6

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie - sem. 3 06-PS-SM-403
Zajęcia semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Elżbieta Turska
Literatura:

Bańka A., (2006). Psychologiczne doradztwo karier. Poznań: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura.

Bańka, A. (2007). Poradnictwo zawodowe w kształtowaniu przedsiębiorczości, kapitału kariery oraz zdolności zatrudnieniowej młodzieży. W: A. Biela (red.): Nauka pracy, doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość młodzieży (s. 52 – 64). Warszawa: Kancelaria Senatu.

Barrick M.R, Mount M.K. (2005). Yes, personality matters: Moving on to more important matters. Human Performance, 18, 359 – 372.

Bohdziewicz, P. (2010). Współczesne kariery zawodowe: od modelu biurokratycznego do przedsiębiorczego. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 3 – 4, 39 – 56.

Briscoe, J. P., Hall, D. T. (1999). Grooming and picking leaders using competency frameworks: Do they work? Organizational Dynamics, 28 (2), 37 – 52.

Zakres tematów:

1. Cele i wartości w karierze na różnych etapach rozwoju zawodowego.

2. Etap życia a satysfakcja z modelu kariery.

3. Proaktywność w karierze. Uwarunkowania i pomiar proaktywności.

4. Poczucie jakości życia pracowników realizujących różne wzory kariery zawodowej.

5. Negatywne zjawiska związane z karierą zawodową (mobbing, wypalenie, pracoholizm, stres zawodowy).

6. Osobowościowo – organizacyjne uwarunkowania pracoholizmu.

7. Osobowościowo – organizacyjne uwarunkowania wypalenia zawodowego. Pomiar zespołu wypalenia zawodowego.

8. Stres, mobbing i wypalenie zawodowe jako predyktory intencji zmiany pracy.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja problemów metodologicznych, pojawiających się w trakcie realizacji projektów badawczych przez studentów, krytyczna analiza uzyskanych przez nich wyników.

Metody i kryteria oceniania:

Referat odnoszący się do wybranych problemów, opis zmiennych i sposobów ich pomiaru. Ustna prezentacja metodologii badań własnych (projektu badawczego). Pisemne przedstawienie metodologii badań własnych (projektu badawczego). Sformułowanie pytań badawczych i hipotez. Ocena końcowa stanowi średnią z tych trzech obszarów pracy własnej studenta.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.