Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2016/2017
lektorat,
grupa nr 10
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:30 - 10:00
sala 369-370 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan 2012 Zeszyt do ćwiczeń New Inside Out Workbook, Macmillan 2012 Kurs e-learningowy “eWorkbookB2” na platformie SPNJO (adres http://el.us.edu.pl/spnjo) Zakres: część Semestr 3 Literatura uzupełniająca: Oxford Word Skills. Intermediate i Advanced, Oxford University Press 2008 Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate i Advanced, Macmillan 2008 Professional English in Use: Law, Cambridge University Press 2007 Kurs e-learningowy „eLektorat – język angielski” na platformie projektu UPGOW (adres: http://el.us.edu.pl/upgow); zakres: części: Food and cooking, Passive Voice and Causative 'Have' dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
• Wypowiadanie się na temat codziennych rytuałów, rytuałów w życiu celebrytów (rozwijanie zakresu słownictwa, użycie wyrażeń opisujących zwyczajowo wykonywane czynności: will, would i used to). • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat ślubnych ceremonii i obyczajów (rozwijanie zakresu słownictwa i płynności wypowiedzi). Czytanie i wypowiadanie się na temat udanego małżeństwa i romantycznego usposobienia (użycie czasowników z wyrażeniami gerundialnymi i bezokolicznikowymi). • Słuchanie i wypowiadanie się na temat irytujących zachowań (praktyczne stosowanie języka sytuacyjnego), prezentowanie własnej opinii w formie artykułu (stosowanie typowych wyrażeń w krótkiej formie pisemnej). • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat typowych i nietypowych sytuacji w restauracji, komunikacji bez słów, używania czytelnych gestów w restauracji, ulubionej restauracji i recenzowania restauracji, (użycie wyrażeń frazeologicznych, dwóch czasów perfect: present perfect simple i continuous). • Czytanie i wypowiadanie się na temat diety wegetariańskiej, redagowanie pisemnego streszczenia (użycie typowych spójników). • Czytanie i dyskusja na temat artykułu o marnotrawstwie jedzenia (przegląd form strony biernej). • Użycie cyfr, dat, liczb, numerów i wielkości w kontekście. • Słuchanie i wypowiadanie się na temat dokonywania reklamacji i wyrażania niezadowolenia z usług w restauracji (użycie języka sytuacyjnego, przymiotników i wyrażeń idiomatycznych). • Praktyczne użycie wyrażeń bliskoznacznych. |
Metody dydaktyczne: |
W ramach godzin kontaktowych: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. W ramach 30-godzinnej pracy własnej studenta: Student przygotowuje się do zajęć i do testów sprawdzających w oparciu o podręcznik New Inside Out wraz z zeszytem do ćwiczeń i literaturę uzupełniającą; przygotowuje zalecone indywidualne i grupowe prace ustne i pisemne; przygotowuje ćwiczenia i aktywności z zeszytu do ćwiczeń oraz w kursie elearningowym „eWorkbook B2” i dodatkowo, nieobowiązkowo, korzysta z literatury uzupełniającej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania: Opanowanie materiału językowego i nabycie sprawności z zakresu dwóch jednostek podręcznika New Inside Out (Ritual, Eat), zeszytu ćwiczeń i części Semestr 3 kursu e-learningowego eWorkbook B2. Aktywny udział na zajęciach, zrealizowane wypowiedzi ustne i pisemne, wykonanie zadań i aktywności kursów e-learningowych Zrealizowana zalecona praca własna. Zaliczone wszystkie 3 testy semestralne. Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 3 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i/lub za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1) - krótkich sprawdzianów (waga 1) Ocena jest dokonywana na podstawie skali: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) Pozostałe zasady patrz Zasady uczestnictwa w lektoracie (www.spnjo.us.edu.pl/lektoraty) Testy i sprawdziany zapowiedziane z co najmniej 1 tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja rezultatów pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, kontrolowanie systematycznego opanowywania materiału językowego, weryfikacja rezultatów pracy studenta, w tym na platformie e-learningowej |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WPiA Prawo A10 (9)] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.