Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] semestr zimowy 2016/2017
lektorat, grupa nr 10

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 10 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:30 - 10:00
sala 369-370
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Ryszard Kalamarz
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podręcznik New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan 2012

Zeszyt do ćwiczeń New Inside Out Workbook, Macmillan 2012

Kurs e-learningowy “eWorkbookB2” na platformie SPNJO (adres http://el.us.edu.pl/spnjo) Zakres: część Semestr 3

Literatura uzupełniająca:

Oxford Word Skills. Intermediate i Advanced, Oxford University Press 2008

Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate i Advanced, Macmillan 2008

Professional English in Use: Law, Cambridge University Press 2007

Kurs e-learningowy „eLektorat – język angielski” na platformie projektu UPGOW (adres: http://el.us.edu.pl/upgow); zakres: części: Food and cooking, Passive Voice and Causative 'Have'

dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

• Wypowiadanie się na temat codziennych rytuałów, rytuałów w życiu celebrytów (rozwijanie zakresu słownictwa, użycie wyrażeń opisujących zwyczajowo wykonywane czynności: will, would i used to).

• Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat ślubnych ceremonii i obyczajów (rozwijanie zakresu słownictwa i płynności wypowiedzi). Czytanie i wypowiadanie się na temat udanego małżeństwa i romantycznego usposobienia (użycie czasowników z wyrażeniami gerundialnymi i bezokolicznikowymi).

• Słuchanie i wypowiadanie się na temat irytujących zachowań (praktyczne stosowanie języka sytuacyjnego), prezentowanie własnej opinii w formie artykułu (stosowanie typowych wyrażeń w krótkiej formie pisemnej).

• Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat typowych i nietypowych sytuacji w restauracji, komunikacji bez słów, używania czytelnych gestów w restauracji, ulubionej restauracji i recenzowania restauracji, (użycie wyrażeń frazeologicznych, dwóch czasów perfect: present perfect simple i continuous).

• Czytanie i wypowiadanie się na temat diety wegetariańskiej, redagowanie pisemnego streszczenia (użycie typowych spójników).

• Czytanie i dyskusja na temat artykułu o marnotrawstwie jedzenia (przegląd form strony biernej).

• Użycie cyfr, dat, liczb, numerów i wielkości w kontekście.

• Słuchanie i wypowiadanie się na temat dokonywania reklamacji i wyrażania niezadowolenia z usług w restauracji (użycie języka sytuacyjnego, przymiotników i wyrażeń idiomatycznych).

• Praktyczne użycie wyrażeń bliskoznacznych.

Metody dydaktyczne:

W ramach godzin kontaktowych:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

W ramach 30-godzinnej pracy własnej studenta:

Student przygotowuje się do zajęć i do testów sprawdzających w oparciu o podręcznik New Inside Out wraz z zeszytem do ćwiczeń i literaturę uzupełniającą; przygotowuje zalecone indywidualne i grupowe prace ustne i pisemne; przygotowuje ćwiczenia i aktywności z zeszytu do ćwiczeń oraz w kursie elearningowym „eWorkbook B2” i dodatkowo, nieobowiązkowo, korzysta z literatury uzupełniającej.

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania:

Opanowanie materiału językowego i nabycie sprawności z zakresu dwóch jednostek podręcznika New Inside Out (Ritual, Eat), zeszytu ćwiczeń i części Semestr 3 kursu e-learningowego eWorkbook B2.

Aktywny udział na zajęciach, zrealizowane wypowiedzi ustne i pisemne, wykonanie zadań i aktywności kursów e-learningowych

Zrealizowana zalecona praca własna. Zaliczone wszystkie 3 testy semestralne.

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z 3 testów na semestr (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i/lub za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1),

- praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1)

- krótkich sprawdzianów (waga 1)

Ocena jest dokonywana na podstawie skali:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Pozostałe zasady patrz Zasady uczestnictwa w lektoracie (www.spnjo.us.edu.pl/lektoraty)

Testy i sprawdziany zapowiedziane z co najmniej 1 tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja rezultatów pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, kontrolowanie systematycznego opanowywania materiału językowego, weryfikacja rezultatów pracy studenta, w tym na platformie e-learningowej

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA

[WPiA Prawo A10 (9)]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)