Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] semestr zimowy 2016/2017
lektorat, grupa nr 28

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 28 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:50 - 13:20
sala 357
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Lucyna Niedobecka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Stephenson H., Lansford L., Dummett P.: Keynote Upper-intermediate; Cengage Learning, 2015.

Literatura uzupełniająca:

- M. Vince: Language Practice for First. Macmillan 2014

- B. Mascull: Natural Business English, Delta Publishing 2013

- dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

- kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego i specjalistycznego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Keynote Upper-Intermediate, Cengage Learning):

1. Poszerzenie leksyki dot. sportu i ćwiczeń fizycznych

2. Rozumienie wypowiedzi na temat problemów wynikających z braku ruchu i rozumienie kluczowych terminów w tekście słuchanym na podstawie TED Talks: Nilofer Merchant „Got a meeting? Take a walk”.

3. Mówienie o motywowaniu, zachęcaniu i podejmowaniu wyzwań z zastosowaniem czasowników modalnych i czasowników z nimi powiązanych (formy przeszłe).

4. Wprowadzenie słownictwa dot. finansów i przedsiębiorczości.

5. Rozumienie tekstu o sponsorowanym wydarzeniu sportowym („What’s in a name?”) – wzbogacanie słownictwa, dyskusja.

6. Rozumienie dyskusji w programie radiowym – stosowanie elipsy (pomijanie treści wówczas, gdy przekaz jest jasny), zadawanie pytań pośrednich i bezpośrednich oraz stosowanie ‘question tags’.

7. Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia: czytanie między wierszami oraz zwiększanie świadomości językowej na podstawie TED Talks: Jill Shargaa „Please, please, people. Let’s put the ‘awe’ back in ‘awesome’.”

8. Mówienie o zakupach i pieniądzach z zastosowaniem trybów warunkowych ( zerowego, pierwszego i drugiego).

9. Poszerzanie leksyki dot. konsumpcjonizmu ( w tym czasowniki frazowe).

10. Rozumienie tekstu o konsumpcji i aspektach etycznych; rozwiązanie quizu na podstawie tekstu; dyskusja.

11. ‘Sales talk’ – prośba o wyjaśnienie oraz udzielanie porad z wyjaśnieniem.

12. Rozwijanie umiejętności pisania: opinia konsumenta – odpowiedź na e-mail; stosowanie partykuł wzmacniających.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum trzech testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 – 100% = bdb (bardzo dobry)

84 – 89% = db + (dobry plus)

75 – 83% = db (dobry)

69 – 74% = dst + (dostateczny plus)

60 – 68% = dst (dostateczny)

0 – 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil;

WNS;

WPiPs;

WPiA ;

WRiTv;

WTl]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)