Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2016/2017
lektorat,
grupa nr 44
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 44 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 11:10 - 12:40
sala 137 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Wolska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Sue Kay& Vaughan Jones New Inside Out- Upper Intermediate , Macmillan Literatura uzupełniająca: R. Murphy: ”English Grammar in Use” Intermediate, CUP 2010 BJ Thomas: “Intermediate vocabulary”, Nelson Ltd. M. Vince: “Intermediate Language Practice”, Heinemann ELT. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
1 Wypowiadanie się na temat rytuałów i wykonywania codziennych czynności na podstawie analizy tekstu „Mind Games”. 2 Zastosowanie wyrażeń frazeologicznych z czasownikiem go występującym tutaj jako rzeczownik. 3 Opisywanie nawykow w przeszłości i teraźniejszości za pomocą czasowników „wil” ,”would” i konstrukcji przeszlej „used to”. 4 Malzenstwo i zawieranie związków partnerskich- konstrukcje gerundialne i bezokolicznikowe. Opowiadanie o ceremonii zawarcia związku małżeńskiego przez obywateli różnych nacji-tekst „The King and I”. 5 Wyrażanie opinii na rożny temat –wypowiedz pisemna- wyrażenia „surprisingly „In my view’ etc. 6 Opisywanie pozytywnych i negatywnych doświadczeń w jedzeniu w barze, restauracji –tekst „How to do restaurant sign language”( utrwalanie uzycia i zasad czasów Prezent Perfect Simple i Prezent Perfect Continouous”) 7 Opowiadanie o żywności i nawykach żywieniowych na podstawie tekstów „I sit time to give up Meat’ oraz „What’s so Bad about the Bottled Water”? 8 Nabywanie umiejętności spójności wypowiedzi przy pomocy wyrazów „however’ „although”, „consquently”. 9 Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi formalnej: opis statystyczny- zastosowanie strony biernej, sposoby zapisywania i odczytywania cyfr w liczebnikach głównych i porządkowych, ułamkach , datach, numerach telefonów, sposoby odzytywania cyfry ‘zero”. 10 Zwroty frazeologiczne związane z umiejętnością wyrazania skargi- kolokacje i idiomy. 11 Poszerzenie słownictwa z zakresu synonimów(np. thin-slim-skinny). • Doskonalenie umiejętności wyrażania wypowiedzi w formie pisemnej lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego lub słuchanego z zastosowaniem |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość (opcjonalne). Liczba godzin pracy własnej studenta- 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtarzania modułu. powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (kompetencyjnych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil; WNS; WPiPs; WPiA ; WRiTv; WTl] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.