Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2016/2017
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:30 - 10:00
sala 360-361 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Joanna Jakubiec-Bontko |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: „New Inside Out” Upper intermediate, Sue Kay, Vaughan Jones, Macmillan 2012 Literatura uzupełniająca: M. Swan, C. Walter “Oxford English Grammar Course” Advanced, OUP 2011 B. Mascull „Business Vocabulary In Use”, CUP 2002 A. Amy Krois-Linder “International Legal English”, Cambridge, 2006 G. D. Brown “Professional English in Use. Law”, Cambridge 2008 Mamet, P. et al. „Business English Readings. Handbook”,Wydawnictwo Beck, 2006 Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Kurs na platformie Moodle: English for Law and Administration: http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=16 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan): 1. Wypowiadanie się na temat rytuałów i codziennych czynności: analiza tekstu „Mindgames”. 2. Zastosowanie zwrotów frazeologicznych skonstruowanych na bazie czasownika „go”. 3. Wypowiadanie się na temat teraźniejszych i przeszłych przyzwyczajeń i nawyków (zastosowanie konstrukcji zawierających „will”, „would” oraz „used to”). 4. Wypowiadanie się na tematy związane z małżeństwem oraz związkami partnerskimi (użycie gerundialnych oraz bezokolicznikowych struktur czasownikowych); frazeologia związana z ceremonią zawierania związku małżeńskiego w różnych częściach świata na podstawie treści tekstu „The King and I” oraz wypowiedzi reprezentantów różnych nacji. 5. Wypowiedź pisemna - wyrażanie opinii (zastosowanie sformułowań: „in my view”, understandably”, „not surprisingly”, i innych). 6. Opisywanie pozytywnych i negatywnych doświadczeń związanych z bywaniem w restauracji- analiza tekstu „How to do restaurant sign language?” (utwalenie zasad zastosowania czasów Present Perfect Simple oraz Present Perfect Continuous). 7. Wypowiadanie się na temat żywności oraz nawyków żywieniowych na podstawie tekstów: „Is it time to give up meat?” oraz „What’s so bad about bottled water?” 8. Nabywanie umiejętności formułowania spójnej wypowiedzi przy pomocy wyrażeń: „however”, „although”, „consequently”. 9. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedź formalnej: opis statystyczny (zastosowanie strony biernej, sposoby zapisywania oraz odczytywania cyfr w liczbach podstawowych, porządkowych, ułamkach, datach, numerach telefonów oraz datach; sposoby odczytywania cyfry „zero”). 10. Frazeologia związana z wyrażaniem skarg na temat restauracji (kolokacje i idiomy). 11. Poszerzenie słownictwa z zakresu synonimów (np. „thin-slim-skinny”). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - z co tygodniowych krótkich sprawdzianów (waga 2) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WPiA Prawo GR. A5 (4)] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.