Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modele racjonalności [05-DF-S1-19] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Modele racjonalności [05-DF-S1-19]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dariusz Bęben
Literatura:

- Bandler R., Grinder J.: Z żab w księżniczki. Jak za pomocą słowa przeobrazić siebie i swoje życie. Przeł. D. Golec. Gdańsk 1995.

- Bateson G.: Umysł i przyroda. Jedność konieczna. Przeł. A. Tanalska-Dulęba. Warszawa 1996.

- Gigerenzer G.: Intuicja. Inteligencja nieświadomości. Przeł. E. Józefowicz. Warszawa 2009.

- Johnson-Laird P.: Komputer i umysł : wstęp do nauk poznawczych. Przeł. P. Jaśkowski. - Poznań 1999.

- Kahneman D.: Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Przeł. P. Szymczak. Poznań 2012.

- Maultsby M.: Racjonalna terapia zachowania. Podręcznik psychoterapii. Przeł. M. Wirga. Poznań 1992.

- Nisbett R.: Geografia myślenia. Przeł. E. Wojtych. Sopot 2015.

- Nisbett R.: Mindware. Narzędzia skutecznego myślenia. Sopot 2016.

- Platon: Dialogi. Przeł. W. Witwicki (różne wydania).

- Searle J.R.: Umysł, mózg i nauka. Przeł. J. Bobryk. Warszawa 1995.

- Szmyd J.: Myślenie i zachowanie nieracjonalne. Tradycyjne i współczesne wymiary : z psychologii i filozofii irracjonalizmu. Katowice 2012.

- Zohar D.; Marshall I.: Inteligencja duchowa : najwyższa z inteligencji. Przeł. P. Turski. Poznań 2001.

- Życiński J.: Granice racjonalności. Kraków 2013.

Zakres tematów:

Źródła i cele NLP

Teoria perspektyw

Metody dydaktyczne:

Analiza tekstów źródłowych.

Dyskusja nad wybranymi problemami.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę składają się następujące elementy:

[1] Obecność na zajęciach. Usprawiedliwione są trzy nieobecności; Pozostałe należy zdać na dyżurach.

[2] Sensowna aktywność (na zajęciach można uzyskać trzy plusy).

Brak plusów = ocena dostateczna (3)

1–3 = ocena dostateczna plus (3,5)

4–9 = ocena dobra (4,0)

10–15 = ocena dobra plus (4,5)

16 i więcej = ocena bardzo dobra (5,0)

[3 – fakultatywnie] Praca pisemna. Dobrze napisana praca podnosi o jeden stopień ocenę, wynikającą z aktywności.

Temat pracy: Czy irracjonalizm może być drogą do samopoznania?

Termin oddania rozprawy: do 15.01.2017

Wymogi formalne: do 20 000 znaków

Przypisy według wzoru: http://wydawnictwo.us.edu.pl/node/2281

Uwagi:

Przedmioty obowiązkowe - 3 sem. Doradztwo filozoficzne i coaching, studia stacjonanrne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)