Modele racjonalności [05-DF-S1-19]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Modele racjonalności [05-DF-S1-19] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dariusz Bęben |
Literatura: |
- Bandler R., Grinder J.: Z żab w księżniczki. Jak za pomocą słowa przeobrazić siebie i swoje życie. Przeł. D. Golec. Gdańsk 1995. - Bateson G.: Umysł i przyroda. Jedność konieczna. Przeł. A. Tanalska-Dulęba. Warszawa 1996. - Gigerenzer G.: Intuicja. Inteligencja nieświadomości. Przeł. E. Józefowicz. Warszawa 2009. - Johnson-Laird P.: Komputer i umysł : wstęp do nauk poznawczych. Przeł. P. Jaśkowski. - Poznań 1999. - Kahneman D.: Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Przeł. P. Szymczak. Poznań 2012. - Maultsby M.: Racjonalna terapia zachowania. Podręcznik psychoterapii. Przeł. M. Wirga. Poznań 1992. - Nisbett R.: Geografia myślenia. Przeł. E. Wojtych. Sopot 2015. - Nisbett R.: Mindware. Narzędzia skutecznego myślenia. Sopot 2016. - Platon: Dialogi. Przeł. W. Witwicki (różne wydania). - Searle J.R.: Umysł, mózg i nauka. Przeł. J. Bobryk. Warszawa 1995. - Szmyd J.: Myślenie i zachowanie nieracjonalne. Tradycyjne i współczesne wymiary : z psychologii i filozofii irracjonalizmu. Katowice 2012. - Zohar D.; Marshall I.: Inteligencja duchowa : najwyższa z inteligencji. Przeł. P. Turski. Poznań 2001. - Życiński J.: Granice racjonalności. Kraków 2013. |
Zakres tematów: |
Źródła i cele NLP Teoria perspektyw |
Metody dydaktyczne: |
Analiza tekstów źródłowych. Dyskusja nad wybranymi problemami. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę składają się następujące elementy: [1] Obecność na zajęciach. Usprawiedliwione są trzy nieobecności; Pozostałe należy zdać na dyżurach. [2] Sensowna aktywność (na zajęciach można uzyskać trzy plusy). Brak plusów = ocena dostateczna (3) 1–3 = ocena dostateczna plus (3,5) 4–9 = ocena dobra (4,0) 10–15 = ocena dobra plus (4,5) 16 i więcej = ocena bardzo dobra (5,0) [3 – fakultatywnie] Praca pisemna. Dobrze napisana praca podnosi o jeden stopień ocenę, wynikającą z aktywności. Temat pracy: Czy irracjonalizm może być drogą do samopoznania? Termin oddania rozprawy: do 15.01.2017 Wymogi formalne: do 20 000 znaków Przypisy według wzoru: http://wydawnictwo.us.edu.pl/node/2281 |
Uwagi: |
Przedmioty obowiązkowe - 3 sem. Doradztwo filozoficzne i coaching, studia stacjonanrne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.