Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład fakultatywny I: Business coaching jako forma wsparcia i rozwoju osoby, zespołu oraz organizacji [05-DF-S1-50E] semestr zimowy 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wykład fakultatywny I: Business coaching jako forma wsparcia i rozwoju osoby, zespołu oraz organizacji [05-DF-S1-50E]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Anna Musioł
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. A. Scoular, Coaching biznesowy, tłum. M. Nosorowska, Sopot 2014.

2. J. Starr, Coaching dla menedżerów. Słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu, tłum. K. Zimnoch, Warszawa 2011.

3. L. Czarkowska (red.), Business coaching jako dźwignia rozwoju przedsiębiorczości, Warszawa 2015.

4. L. Czarkowska (red.), Coaching jako konstruktywny dialog, Warszawa 2016.

5. Z. Nieckarz, S. Celińska-Nieckarz, D. Godlewska-Werner, Psychologia coachingu biznesowego, Gdańsk 2013.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Kozłowski, Coaching drogi, Konin 2016.

2. J. Starr, Podręcznik coachingu. Sprawdzone techniki treningu personalnego, Warszawa 2015.

3. M. Wilczyńska, M Nowak i in., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2013.

Zakres tematów:

1. Typologia coachingu i jego podstawowe definicje

2. Charakterystyka business coachingu i executive coachingu

3. Coaching jako proces wspierający osiąganie celów biznesowych

4. Dyrektywna i kierowana samodzielnie postać coachingu menedżerskiego

5. Coaching jako forma lub styl zarządzania

6. Miejsce i znaczenie coacha w organizacji. Wdrażanie coachingu w organizacji

7. Źródłowe umiejętności i kompetencje coachingowe w organizacji (tzw. wielka piątka)

8. Kompetencje wobec procesu zmiany w organizacji. Typologia kompetencji.

9. Proces zarządzania kompetencjami

10. Rola business coacha wobec roli trenera biznesu - podobieństwa i różnice postaw

11. Wspieranie rozwoju poprzez określone narzędzia i metody pracy business i executive coacha

12. Samorozwój coacha

Metody dydaktyczne:

Wykład akademicki z elementami dyskusji

Metody i kryteria oceniania:

Bardzo dobry (5.0): duża aktywność podczas zajęć połączona z umiejętnością samodzielnego analizowania problemu, sprawnego wyciągania wniosków i wyrażania własnego stanowiska, wsparta bardzo dobrą znajomością zalecanej literatury (także znajomość lektur z listy lektur nadobowiązkowych/uzupełniających)

Dobry plus (4.5): duża aktywność podczas zajęć połączona z umiejętnością samodzielnego analizowania problemu, sprawnością wyciągania konstruktywnych wniosków, wsparta bardzo dobrą znajomością zalecanej literatury (obowiązkowej i uzupełniającej)

Dobry (4.0): znaczna aktywność podczas zajęć połączona z próbami analizowania problemu, wyciągania wniosków, wsparta dobrą znajomością zalecanej literatury

Dostateczny plus (3.5): przeciętna aktywność połączona z rzadkimi próbami analizowania stawianych problemów, nieumiejętnością wyciągania samodzielnych wniosków i słabą znajomością zalecanej literatury

Dostateczny (3.0): przeciętna aktywność połączona z niechętnym analizowaniem problemu, brakiem umiejętności wyciągania wniosków, mierną znajomością zalecanej literatury

Uwagi:

Wykłady do wyboru, 3 sem. Doradztwo filozoficzne i coaching, studia stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)