Wykład fakultatywny I: Business coaching jako forma wsparcia i rozwoju osoby, zespołu oraz organizacji [05-DF-S1-50E]
semestr zimowy 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wykład fakultatywny I: Business coaching jako forma wsparcia i rozwoju osoby, zespołu oraz organizacji [05-DF-S1-50E] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Anna Musioł |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. A. Scoular, Coaching biznesowy, tłum. M. Nosorowska, Sopot 2014. 2. J. Starr, Coaching dla menedżerów. Słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu, tłum. K. Zimnoch, Warszawa 2011. 3. L. Czarkowska (red.), Business coaching jako dźwignia rozwoju przedsiębiorczości, Warszawa 2015. 4. L. Czarkowska (red.), Coaching jako konstruktywny dialog, Warszawa 2016. 5. Z. Nieckarz, S. Celińska-Nieckarz, D. Godlewska-Werner, Psychologia coachingu biznesowego, Gdańsk 2013. Literatura uzupełniająca: 1. R. Kozłowski, Coaching drogi, Konin 2016. 2. J. Starr, Podręcznik coachingu. Sprawdzone techniki treningu personalnego, Warszawa 2015. 3. M. Wilczyńska, M Nowak i in., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2013. |
Zakres tematów: |
1. Typologia coachingu i jego podstawowe definicje 2. Charakterystyka business coachingu i executive coachingu 3. Coaching jako proces wspierający osiąganie celów biznesowych 4. Dyrektywna i kierowana samodzielnie postać coachingu menedżerskiego 5. Coaching jako forma lub styl zarządzania 6. Miejsce i znaczenie coacha w organizacji. Wdrażanie coachingu w organizacji 7. Źródłowe umiejętności i kompetencje coachingowe w organizacji (tzw. wielka piątka) 8. Kompetencje wobec procesu zmiany w organizacji. Typologia kompetencji. 9. Proces zarządzania kompetencjami 10. Rola business coacha wobec roli trenera biznesu - podobieństwa i różnice postaw 11. Wspieranie rozwoju poprzez określone narzędzia i metody pracy business i executive coacha 12. Samorozwój coacha |
Metody dydaktyczne: |
Wykład akademicki z elementami dyskusji |
Metody i kryteria oceniania: |
Bardzo dobry (5.0): duża aktywność podczas zajęć połączona z umiejętnością samodzielnego analizowania problemu, sprawnego wyciągania wniosków i wyrażania własnego stanowiska, wsparta bardzo dobrą znajomością zalecanej literatury (także znajomość lektur z listy lektur nadobowiązkowych/uzupełniających) Dobry plus (4.5): duża aktywność podczas zajęć połączona z umiejętnością samodzielnego analizowania problemu, sprawnością wyciągania konstruktywnych wniosków, wsparta bardzo dobrą znajomością zalecanej literatury (obowiązkowej i uzupełniającej) Dobry (4.0): znaczna aktywność podczas zajęć połączona z próbami analizowania problemu, wyciągania wniosków, wsparta dobrą znajomością zalecanej literatury Dostateczny plus (3.5): przeciętna aktywność połączona z rzadkimi próbami analizowania stawianych problemów, nieumiejętnością wyciągania samodzielnych wniosków i słabą znajomością zalecanej literatury Dostateczny (3.0): przeciętna aktywność połączona z niechętnym analizowaniem problemu, brakiem umiejętności wyciągania wniosków, mierną znajomością zalecanej literatury |
Uwagi: |
Wykłady do wyboru, 3 sem. Doradztwo filozoficzne i coaching, studia stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.