Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1]
semestr zimowy 2016/2017
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 11:10 - 12:40
sala 340 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Bożena Czekańska-Mirek, Krystian Lubina |
Literatura: |
Podręcznik “Alter Ego” A1, Annie Berthet, Catherine Hugo, wyd. Hachette Livre 2006 Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138 „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire Progressif du français, niveau débutant” – Miquel Claire, Goliot-Lété Anne, wyd. CLE International, 2003 „Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie zasad fonetyki francuskiej (transkrypcja fonetyczna, akcent, alfabet francuski, literowanie). 2. Określanie tożsamości – własnej i innych, podstawowa autoprezentacja (gramatyka: przymiotniki określające narodowość - rodzaj, liczba, czasowniki: s'appeler, être, negacja ne...pas ). 3. Wdrożenie bazowych formułek komunikacyjnych: przedstawianie się, przedstawianie innej osoby, pożegnanie (leksyka: zawody, liczebniki, czasownik avoir, gramatyka: przymiotnik pytający, rodzajnik nieokreślony). 4. Wypełnianie formularza, podawanie namiarów, notowanie liczb -numerów telefonicznych i danych adresowych ( liczebniki główne, miesiące). 5. Określanie kraju i regionu pochodzenia ( leksyka: kraje Europa/świat, liczebniki główne cd., gramatyka: przyimek w połączeniu z nazwami geograficznymi). 6. Wyrażanie własnych pasji i upodobań (gramatyka: rodzajnik określony, wybrane czasowniki I grupy). 7. Opisywanie miasta, dzielnicy, odczytywanie informacji na planie (leksyka: obiekty miasta, gramatyka: rodzajnik określony, nieokreślony, ściągnięty, wybrane przyimki). 8. Formułowanie prośby o informację, udzielanie wyjaśnienia, lokalizacja w terenie (gramatyka: pytanie o przyczynę). 9. Zasięganie informacji dotyczącej rezerwacji, wyrażanie podziękowania (leksyka: schronisko młodzieżowe, zakwaterowanie, gramatyka: pytania zamknięte est-ce que?). 10. Wskazywanie drogi, udzielanie informacji o kierunku, adekwatne formułki grzecznościowe (gramatyka: czasowniki wyrażające ruch i przemieszczanie się, wyrażenia lokalizujące). 11. Redagowanie kartki pocztowej, wyrażanie opinii na temat miejsca, pogody, opis aktywności i atrakcji, formułki powitania i pożegnania stosowane w krótkich formach pisemnych (gramatyka: przymiotniki wskazujące). 12. Określanie kraju pochodzenia i kraju przeznaczenia (gramatyka: przyimki w połączeniu z nazwą kraju). |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study). liczba godz. dydaktycznych (kontaktowych ) 30 liczba godz. pracy własnej studenta 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA WFil; WNS; WPiA; WRiTv |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.