Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1] semestr zimowy 2016/2017
lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:10 - 12:40
sala 340
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Bożena Czekańska-Mirek, Krystian Lubina
Literatura:

Podręcznik “Alter Ego” A1, Annie Berthet, Catherine Hugo, wyd. Hachette Livre 2006

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138

„Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe,

wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN;

„Vocabulaire Progressif du français, niveau débutant” – Miquel Claire, Goliot-Lété Anne, wyd. CLE International, 2003

„Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie zasad fonetyki francuskiej (transkrypcja fonetyczna, akcent, alfabet francuski, literowanie).

2. Określanie tożsamości – własnej i innych, podstawowa autoprezentacja (gramatyka: przymiotniki określające narodowość - rodzaj, liczba, czasowniki: s'appeler, être, negacja ne...pas ).

3. Wdrożenie bazowych formułek komunikacyjnych: przedstawianie się, przedstawianie innej osoby, pożegnanie (leksyka: zawody, liczebniki, czasownik avoir, gramatyka: przymiotnik pytający, rodzajnik nieokreślony).

4. Wypełnianie formularza, podawanie namiarów, notowanie liczb -numerów telefonicznych i danych adresowych ( liczebniki główne, miesiące).

5. Określanie kraju i regionu pochodzenia ( leksyka: kraje Europa/świat, liczebniki główne cd., gramatyka: przyimek w połączeniu z nazwami geograficznymi).

6. Wyrażanie własnych pasji i upodobań (gramatyka: rodzajnik określony, wybrane czasowniki I grupy).

7. Opisywanie miasta, dzielnicy, odczytywanie informacji na planie (leksyka: obiekty miasta, gramatyka: rodzajnik określony, nieokreślony, ściągnięty, wybrane przyimki).

8. Formułowanie prośby o informację, udzielanie wyjaśnienia, lokalizacja w terenie (gramatyka: pytanie o przyczynę).

9. Zasięganie informacji dotyczącej rezerwacji, wyrażanie podziękowania (leksyka: schronisko młodzieżowe, zakwaterowanie, gramatyka: pytania zamknięte est-ce que?).

10. Wskazywanie drogi, udzielanie informacji o kierunku, adekwatne formułki grzecznościowe (gramatyka: czasowniki wyrażające ruch i przemieszczanie się, wyrażenia lokalizujące).

11. Redagowanie kartki pocztowej, wyrażanie opinii na temat miejsca, pogody, opis aktywności i atrakcji, formułki powitania i pożegnania stosowane w krótkich formach pisemnych (gramatyka: przymiotniki wskazujące).

12. Określanie kraju pochodzenia i kraju przeznaczenia (gramatyka: przyimki w połączeniu z nazwą kraju).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study).

liczba godz. dydaktycznych (kontaktowych ) 30

liczba godz. pracy własnej studenta 30

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych

i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA

WFil;

WNS;

WPiA;

WRiTv

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)