Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.1] semestr zimowy 2016/2017
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 352-353
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Jerzy Gzara
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podręcznik “Deutsch als Fremdsprache” A1, Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011

Literatura uzupełniająca:

„Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998;

„Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005,

„PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Materiały na platformie e-learningowej Moodle

adres strony www zajęć

http://el2.us.edu.pl/spnjo- kurs „Język niemiecki – kurs 1”

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (“Deutsch als Fremdsprache” A1)

1. Przedstawienie zasad fonetycznych, akcentu wyrazowego; ćwiczenia wymowy, intonacji; zasady czytania; korzystanie ze słownika, szukanie informacji językowych

2. Przyswajanie i utrwalanie ustnych form związanych z powitaniem i przedstawianiem się (leksyka: powitania, pożegnania; gramatyka: odmiana czasowników „kommen”, „heiβen”, „sein”)

3. Rozumienie i reagowanie na podstawowe pytania związane z miejscem pochodzenia oraz danymi osobowymi (leksyka: nazwy krajów; gramatyka: odmiana podstawowych czasowników; liczebniki; internacjonalizmy)

4. Sporządzanie notatek związanych z podawaniem czasu i określaniem miejsca (gramatyka: praktyczne posługiwanie się liczebnikami; odmiana czasowników - rozszerzenie)

5. Przyswajanie i utrwalanie komunikatów związanych z podawaniem danych teleadresowych

6. Wypełnianie formularza, ankiety – imię, nazwisko, narodowość, kod pocztowy

(alfabet niemiecki, literowanie nazw własnych)

7. Opisywanie własnej osoby, wykonywanych czynności, miejsca zamieszkania,

umiejętność przedstawiania innych osób, reagowanie na przedstawianie

(gramatyka: tworzenie pytań, inwersja, pytanie o rozstrzygnięcie)

8. Wprowadzenie i utrwalenie podstawowego słownictwa dotyczącego dnia codziennego i najbliższego otoczenia

9. Podawanie czasu – struktury oficjalne i potoczne; określanie pory dnia

10. Podawanie terminu, określanie pory roku, od … do; liczebniki porządkowe

(gramatyka: zaimki osobowe w mianowniku i bierniku)

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

lLczba godzin pracy własnej studenta:30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych

i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA

WFil.; WNS; WPiP; WPiA; WTl.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)