Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.1]
semestr zimowy 2016/2017
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 352-353 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jerzy Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Deutsch als Fremdsprache” A1, Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 Literatura uzupełniająca: „Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998; „Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005, „PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Materiały na platformie e-learningowej Moodle adres strony www zajęć http://el2.us.edu.pl/spnjo- kurs „Język niemiecki – kurs 1” |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (“Deutsch als Fremdsprache” A1) 1. Przedstawienie zasad fonetycznych, akcentu wyrazowego; ćwiczenia wymowy, intonacji; zasady czytania; korzystanie ze słownika, szukanie informacji językowych 2. Przyswajanie i utrwalanie ustnych form związanych z powitaniem i przedstawianiem się (leksyka: powitania, pożegnania; gramatyka: odmiana czasowników „kommen”, „heiβen”, „sein”) 3. Rozumienie i reagowanie na podstawowe pytania związane z miejscem pochodzenia oraz danymi osobowymi (leksyka: nazwy krajów; gramatyka: odmiana podstawowych czasowników; liczebniki; internacjonalizmy) 4. Sporządzanie notatek związanych z podawaniem czasu i określaniem miejsca (gramatyka: praktyczne posługiwanie się liczebnikami; odmiana czasowników - rozszerzenie) 5. Przyswajanie i utrwalanie komunikatów związanych z podawaniem danych teleadresowych 6. Wypełnianie formularza, ankiety – imię, nazwisko, narodowość, kod pocztowy (alfabet niemiecki, literowanie nazw własnych) 7. Opisywanie własnej osoby, wykonywanych czynności, miejsca zamieszkania, umiejętność przedstawiania innych osób, reagowanie na przedstawianie (gramatyka: tworzenie pytań, inwersja, pytanie o rozstrzygnięcie) 8. Wprowadzenie i utrwalenie podstawowego słownictwa dotyczącego dnia codziennego i najbliższego otoczenia 9. Podawanie czasu – struktury oficjalne i potoczne; określanie pory dnia 10. Podawanie terminu, określanie pory roku, od … do; liczebniki porządkowe (gramatyka: zaimki osobowe w mianowniku i bierniku) Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. lLczba godzin pracy własnej studenta:30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA WFil.; WNS; WPiP; WPiA; WTl. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.