Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3] semestr zimowy 2016/2017
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 336
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Małgorzata Bronder
Literatura:

Podręcznik „DaF kompakt B1“, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011

- Materiały przygotowane przez prowadzącego

- Dreyer, Schmitt „ Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik“, wyd.Hueber

- M.Fidyk, T.Skup-Stundis, S.Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN

- Strony internetowe: www.goethe.de, www.dw.de, www.focus.de

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 23-24 podręcznika podstawowego (DaF kompakt B1)

1.Studia w Niemczech: zbieranie informacji i opowiadanie o systemie szkolnictwa wyższego w Niemczech;

2. Porównywanie typów szkół wyższych, analizowanie plusów i minusów poszczególnych uczelni niemieckich, argumentowanie za i przeciw.

Gramatyka: Zdania przyzwalające ze spójnikami „obwohl”, „trotzdem”, „dennoch”, „zwar…aber”;

3. Przedstawienie w formie informacyjnego tekstu pisanego wybranego typu szkolnictwa wyższego lub konkretnej uczelni w Polsce .

4. Uzasadnianie własnego wyboru kierunku studiów, podawanie powodu;

Gramatyka: Przyimek „wegen”, przysłówek „nämlich“. Powtórzenie spójników: „weil”, „denn”;

5. Opowiadanie o karierze zawodowej znanych osób, wyrażanie swoich pragnień zawiązanych z pracą i karierą zawodową.

Gramatyka: Zdania warunkowe nierealne, Konjunktiv II, partykuły „doch” i „bloß”;

6. Opracowanie w formie pracy zespołowej projektu: Przedstawienie życiorysu i kariery zawodowej wybitnej współcześnie żyjącej osoby;

7.Organizacje zajmujące się ochroną środowiska i projekty ekologiczne w krajach niemieckojęzycznych – wyszukiwanie informacji w tekstach prasowych na ten temat, rozumienie celów i zadań organizacji ekologicznych.

Gramatyka: Zdania celowe z „um…zu” i „damit”. Zdania z przyimkiem „zum”/”zur” + rzeczownik;

8. Pisanie listów z zapytaniem o praktyki wakacyjne i podań o udział w projektach ekologicznych;

9. Zapoznanie się z ofertami gospodarstw ekologicznych poszukujących wolontariuszy do pracy w lecie;

10. Redagowanie odpowiedzi na interesujące oferty pracy wakacyjnej w gospodarstwach ekologicznych;

11. Opowiadanie o własnych doświadczeniach związanych z pracą wakacyjną na wsi.

Gramatyka: Zaimki pytające z „Wo(r)-… i zaimki „da(r)-.

Metody dydaktyczne:

- Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta.

Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji).

- 30 godzin pracy własnej studenta.Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- z innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil;

WNS;

WPiP;

WPiA;

WTl]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)