Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3]
semestr zimowy 2016/2017
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 15:10 - 16:40
sala 352-353 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jerzy Gzara |
Literatura: |
literatura obowiązkowa Podręcznik DaF kompakt B1, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 literatura uzupełniająca „Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998; „Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005, „PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Materiały na platformie e-learningowej Moodle Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow E-lektorat – język niemiecki http://el.us.edu.pl/upgow |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 23-24 podręcznika podstawowego (“Deutsch als Fremdsprache” B1) 1.Studia w Niemczech: zbieranie informacji i opowiadanie o systemie szkolnictwa wyższego w Niemczech; 2. Porównywanie typów szkół wyższych, analizowanie plusów i minusów poszczególnych uczelni niemieckich, argumentowanie za i przeciw. Zdania przyzwalające ze spójnikami „obwohl”, „trotzdem”, „dennoch”, „zwar…aber”; 3. Przedstawienie w formie informacyjnego tekstu pisanego wybranego typu szkolnictwa wyższego w Polsce - formułowanie konkretnych rzeczowych informacji; 4. Uzasadnianie własnego wyboru kierunku studiów, podawanie powodu; Przyimek „wegen”, przysłówek „nämlich“. Powtórzenie spójników: „weil”, „denn”; 5. Opowiadanie o karierze zawodowej znanych osób, wyrażanie swoich pragnień zawiązanych z pracą i karierą zawodową. Zdania warunkowe nierealne, Konjunktiv II, partykuły „doch” i „bloß”; 6. Opracowanie w formie pracy zespołowej projektu: przedstawienie wybranej uczelni w Polsce lub w jednym z krajów niemieckojęzycznych albo przedstawienie życiorysu i kariery zawodowej wybitnej współcześnie żyjącej osoby; 7.Organizacje zajmujące się ochroną środowiska i projekty ekologiczne w krajach niemieckojęzycznych – wyszukiwanie informacji w tekstach prasowych na ten temat, rozumienie celów i zadań organizacji ekologicznych. Zdania celowe z „um…zu” i „damit”. Zdania z przyimkiem „zum”/”zur” + rzeczownik; 8. Pisanie listów z zapytaniem o praktyki wakacyjne i podań o udział w projektach ekologicznych; 9. Zapoznanie się z ofertami gospodarstw ekologicznych poszukujących wolontariuszy do pracy w lecie; 10. Redagowanie odpowiedzi na interesujące oferty pracy wakacyjnej w gospodarstwach ekologicznych; 11. Przeprowadzanie wywiadu z wolontariuszami na temat ich doświadczeń z pracy w projektach ekologicznych. Imiesłów czynny jako przymiotnik; 12. Opowiadanie o własnych doświadczeniach związanych z pracą wakacyjną na wsi. Zaimki pytające z „Wo(r)-… i zaimki „da(r)-; Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta:30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil; WNS; WPiP; WPiA; WTl] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.