Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-FRAN-B1.3]
semestr zimowy 2016/2017
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-FRAN-B1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:30 - 15:00
sala 354-355 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego B1” , Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006 Literatura uzupełniająca: „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire progressif du français – Niveau intermédiaire”, Claire Miquel, wyd. CLE International 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język francuski: http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138 adres strony www zajęć http://el2.us.edu.pl/mw - kurs „Język francuski Alter Ego B1” http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język francuski: http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Alter Ego B1, Hachette) 1. Odczytywanie artykułów prasowych (leksyka : kronika wypadków kryminalnych) 2. Relacjonowanie zdarzeń niepotwierdzonych. Formułowanie hipotez. 3. Stosowanie wyrażeń przyczynowo-skutkowych. Opisywanie przyczynowo-skutkowych ciągów wydarzeń. 4. Formułowanie komunikatów celowych i opisywanie skutków ( gramatyka: wyrażenia przyczynowo-skutkowe) 5. Wyrażanie opinii i obrona zajmowanego stanowiska. Wyrażanie zaangażowania. Leksyka: obywatel a życie publiczne. 6. Stosowanie wyrażeń czasowych. 7. Deklarowanie, warunkowanie przystąpienia do określonego przedsięwzięcia o charakterze społecznym (leksyka: ruchy ekologiczne i społeczne, gramatyka: participe passé, particie présent, gérondif) 8. Zasięganie informacji, pytanie o szczegóły 9. Zachęcanie do udziału w określonym przedsięwzięciu ( gramatyka: wyrażenia celowe + subjonctif, tryb rozkazujący + negacja; leksyka: akcje solidarnościowe) 10. Opisywanie dzieła artystycznego, określanie swoich zainteresowań artystycznych (leksyka: świat sztuki; gramatyka: stopniowanie przymiotnika i przysłówka, zdania podrzędne z użyciem trybu subjonctif) 11. Odczytywanie programu imprezy kulturalnej ( leksyka: imprezy i wydarzenia kulturalne; gramatyka: zdanie bezokolicznikowe; komunikacja: formułowanie zaproszenia do uczestnictwa w imprezie kulturalnej) 12. Stosowanie zdań pytajnych w kontekście wiedzy ogólnej ( gramatyka: przymiotniki i zaimki pytajne) 13. Wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej ( gramatyka: wybrane przysłówki i wyrażenia przysłówkowe) 14. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil; WNS; WPiA; WRiTv] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.