Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej [12-PE-AR-S1-6PMPO] semestr zimowy 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej [12-PE-AR-S1-6PMPO]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Chojnacka-Synaszko
Literatura:

Gajewska G.: Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania. Zielona Góra 2001.

Górnicka B.: Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej – wybrane zagadnienia. Podręcznik akademicki. Opole 2015.

Kamińska U., Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania, Katowice 2002.

Kelm A., Węzłowe problemy pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 2000.

Lubiński G.: Wybrane zagadnienia z metodyki wychowania opiekuńczego. Gdańsk 1987.

Łobocki M.: Wybrane zagadnienia z metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej. Lublin 1982.

Maksymowicz A.: Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej. Olsztyn 1985.

Sęk H. (red.): Wypalenie zawodowe: przyczyny i zapobieganie. Warszawa 2009.

Zarzecki L.: Teoretyczne podstawy wychowania: teoria i praktyka w zarysie. Jelenia Góra 2012.

Zakres tematów:

- Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej – ujęcia definicyjne, cel, przedmiot.

- Funkcje i zadania metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej. Wspólne i odrębne funkcje oraz zadania placówek opiekuńczo-wychowawczych.

- Obszary zainteresowań metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej.

- Zasady działalności opiekuńczo-wychowawczej.

- Formy pracy opiekuńczo-wychowawczej.

- Różnorodność zajęć organizowanych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

- Metody i techniki oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych.

- Kompetencje opiekuna-wychowawcy w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw.

- Problem wypalenia zawodowego opiekuna-wychowawcy.

Metody dydaktyczne:

metoda wykładu z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny. Czas trwania egzaminu – 40 minut. Student zostanie poinformowany o terminie i przebiegu egzaminu.

Ocenie podlega usystematyzowana, refleksyjna i krytyczna wiedza studenta dotycząca podstawowych aspektów w zakresie metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej; student orientuje się w założeniach i celach metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej, zna zasady, wytyczne, obszary zainteresowania tego typu pracy, stosowane w niej formy, metody, techniki oddziaływań oraz wie, jakimi kompetencjami powinien odznaczać się opiekun-wychowawca, asystent rodziny.

Uwagi:

POWZAR

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)