Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy - język francuski [13-GR-SM-JOF3] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język obcy - język francuski [13-GR-SM-JOF3]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agata Adamczyk-Gzara
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Podręcznik “Alter Ego A1” , Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006

literatura uzupełniająca:

„Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe,

wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN;

„Vocabulaire progressif du français – Niveau débutant”, Claire Miquel, wyd. CLE International 2010

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Platforma e-learningowa Moodle

adres strony www zajęć

http://el2.us.edu.pl/mw - kurs „Język francuski dla początkujących Alter Ego A1”

http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język francuski: http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Alter Ego A1, Hachette)

1. Sporządzanie zawiadomień o wydarzeniach rodzinnych ( leksyka: wydarzenia rodzinne, uroczystości; gramatyka: zaimek dzierżawczy; język pisany: zawiadomienie, SMS, komunikacja: reagowanie na wiadomości)

2. Opisywanie stanów fizycznych ( leksyka: części ciała, gramatyka: avoir mal à ; komunikacja: pytanie o stan zdrowia, udzielanie odpowiedzi, określanie dolegliwości)

3. Opisywanie członków rodziny i związków rodzinnych ( leksyka: członkowie rodziny, powiązane czasowniki )

4. Przeprowadzanie rozmowy telefonicznej ( leksyka: słownictwo związane z przeprowadzaniem rozmowy telefonicznej; gramatyka: passé récent i futur simple; komunikacja: przeprowadzanie rozmowy telefonicznej)

5. Opisywanie fenomenów społecznych obszarów francuskojęzycznych( leksyka: PACS, konkubinat, wyrażenia ilościowe; odczytywanie danych statystycznych)

6. Opisywanie postaci ( leksyka: opis fizyczny, gramatyka: czasowniki zwrotne, komunikacja; prezentowanie postaci; realioznawstwo: Francuzi wszechczasów)

7. Wprowadzenie i utrwalenie leksyki i struktur związanych z opisywaniem wrażeń i uczuć ( leksyka: zmysły; gramatyka: nominalizacja)

8. Dokonywanie opisu klimatu i jego charakterystycznych zjawisk, określanie położenia geograficznego ( leksyka: zjawiska meteorologiczne; gramatyka: porównania )

9. Realioznawstwo: DOM

10. Opisywanie miejsc i ich atrakcji ( leksyka: katalog przymiotników opisujących miejsca, gramatyka: przymiotnik i jego miejsce, zaimek „y”; komunikacja: zasięganie informacji a atrakcjach miejsca oraz udzielanie odpowiedzi)

11. Zapoznawanie się z planem wyjazdu i sporządzanie programu wycieczki (leksyka: atrakcje turystyczne; gramatyka: futur simple, présent continu)

12. Redagowanie listu nieformalnego ( gramatyka: zaimek „on”, utrwalenie użycia poznanych czasów)

13. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1)

- innych form pracy własnej studenta

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst. (niedostateczny)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)