Andragogika [06-PE-S2-07]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Andragogika [06-PE-S2-07] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Majewska-Kafarowska |
Literatura: |
Aleksander T.: Andragogika. Ostrowiec Św. 2002. Czerniawska O.: Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii. Łódź 2000. Dominice P.: Uczyć się z życia. Biografia edukacyjna w edukacji dorosłych. Łódź 2006. Knowles M., Holton E., Swanson R.: Edukacja dorosłych. Warszawa 2009. Oleś P.K.: Psychologia przełomu połowy życia. Lublin 2000. Psychologia rozwoju człowieka. T. 1. Red M. Przetacznik-Gierowska, M. Tyszkowa. Warszawa 2002. Psychologia rozwoju człowieka. T. 2. Red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała. Warszawa 2002. Sujak E.: Życie jako zadanie. Warszawa 1982. |
Zakres tematów: |
I. Dorosłość: dorosły wobec własnego rozwoju- periodyzacje życia ludzkiego, różne koncepcje rozwoju człowieka, zadania rozwojowe i kryzysy dorosłości. II. Tożsamość człowieka dorosłego – konstrukt zawieszony w historii życia i edukacji. III. Autoedukacja, samowychowanie i samokształcenie a współczesne zagrożenia zdrowia psychicznego i fizycznego człowieka. IV. Dorosły w roli ucznia - uwarunkowania i konteksty. V. Kapitał kulturowy kobiecości/męskości- o rolach (płciowych) w dorosłości współcześnie. VI. Razem osobno- o więziach i związkach w dorosłości. VII. . Rola i znaczenie konstruktywnego krytycyzmu w życiu człowieka dorosłego. Aktualia andragogiczne i refleksja związana z zadaniami jakie przed andragogiką stawia współczesność. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, rozwiązywanie problemów, analiza tekstu, autoprezentacje |
Uwagi: |
MOW2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.