Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Andragogika [06-PE-S2-07] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Andragogika [06-PE-S2-07]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Majewska-Kafarowska
Literatura:

Aleksander T.: Andragogika. Ostrowiec Św. 2002.

Czerniawska O.: Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii. Łódź 2000.

Dominice P.: Uczyć się z życia. Biografia edukacyjna w edukacji dorosłych. Łódź 2006.

Knowles M., Holton E., Swanson R.: Edukacja dorosłych. Warszawa 2009.

Oleś P.K.: Psychologia przełomu połowy życia. Lublin 2000.

Psychologia rozwoju człowieka. T. 1. Red M. Przetacznik-Gierowska, M. Tyszkowa. Warszawa 2002.

Psychologia rozwoju człowieka. T. 2. Red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała. Warszawa 2002.

Sujak E.: Życie jako zadanie. Warszawa 1982.

Zakres tematów:

I. Dorosłość: dorosły wobec własnego rozwoju- periodyzacje życia ludzkiego, różne koncepcje rozwoju człowieka, zadania rozwojowe i kryzysy dorosłości.

II. Tożsamość człowieka dorosłego – konstrukt zawieszony w historii życia i edukacji.

III. Autoedukacja, samowychowanie i samokształcenie a współczesne zagrożenia zdrowia psychicznego i fizycznego człowieka.

IV. Dorosły w roli ucznia - uwarunkowania i konteksty.

V. Kapitał kulturowy kobiecości/męskości- o rolach (płciowych) w dorosłości współcześnie.

VI. Razem osobno- o więziach i związkach w dorosłości.

VII. . Rola i znaczenie konstruktywnego krytycyzmu w życiu człowieka dorosłego. Aktualia andragogiczne i refleksja związana z zadaniami jakie przed andragogiką stawia współczesność.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, rozwiązywanie problemów, analiza tekstu, autoprezentacje

Uwagi:

MOW2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)