Plastyczne warsztaty twórcze [06-PE-EWP-S1-16]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Plastyczne warsztaty twórcze [06-PE-EWP-S1-16] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 134 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Danuta Krzywoń, Beata Mazepa-Domagała, Iwona Tomas |
Literatura: |
Literatura podstawowa Hohensee- Ciszewska H., Podstawy wiedzy o sztukach plastycznych. WSiP. Warszawa 1976 Hohensee- Ciszewska H., Powszechna edukacja plastyczna. WSiP. Warszawa 1982 Jąder M., Techniki plastyczne rozwijające wyobraźnię. Impuls. Kraków 2005 Karolak W., Sztuka jako zabawa-Zabawa jako sztuka, Wyd. CODN Warszawa 1999 Karolak W., Projekt edukacyjny- projekt artystyczny, Wyd. WSHE Łódź 2004 Karolak W., Handford O., Zabawa(z) przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii, Wyd. WSHE, Łódź 2008 Krawczyk Z., Wprowadzenie do kultury plastycznej PWN. Warszawa 1975 Lam W., Jak rozwijać twórczość malarską dziecka. NK. Warszawa 1976 Lewicka J., 100 technik plastycznych. NK. Warszawa 1970 Parramon J., Jak rysować i malować kredkami, Łódź 2000, Wyd. Galaktyka Parramon J., Faktury, Wyd. Galaktyka Łódź 1999, Parramon J ., Akwarele, Wyd. Galaktyka, Łódź 1999, Parramon J., Światło i cień, Wyd. Galaktyka, Łódź 2000 Smith R., Wright M., Horton J., Szkoła rysowania i malowania, Warszawa 2002,Wyd. Arkady Literatura uzupełniająca Arnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa ( Psychologia twórczego oka). WAiF. Warszawa 1978 Michejda – Kowalska K., O dziecięcej wyobraźni plastycznej. WSiP. Warszawa 1982 Pielasińska W., Ekspresja – jej wartość i potrzeba. WSiP. Warszawa 1983 Popek S., Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży. UMCS Lublin 1972 Popek S., Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży. UMCS Lublin 1979 Popek S., Twórczość artystyczna w wychowaniu dzieci i młodzieży. WSiP. Warszawa 1985 Read H., Wychowanie przez sztukę. Ossolineum. Wrocław 1976 Staniszewska- Saratowicz D., Oceny estetyczne i ich psychologiczne uwarunkowania. WSiP. Warszawa 1980 Trojanowska – Kaczmarska A., Dziecko i twórczość. Ossolineum. Wrocław 1971. Tyszkowa M., Żurawski B., Wartości w świecie dziecka i sztuki dla dziecka. PWN. Warszawa 1984 USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 06-PE-EWP-S1-16, w cyklu: 2016/2017Z, jednostka dawcy: <brak>, grupa przedm.: <brak> Strona 2 z 3 18.10.2016 17:33 Wojnar I., Teoria wychowania estetycznego. PWN. Warszawa 1976 Krasoń K., Mazepa-Domagała B., Przestrzenie sztuki dziecka. Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia jednostek o obniżonej sprawności intelektualnej, Oficyna Wydawnicza „Librus” Katowice 2003 Mazepa-Domagała B., Dziecięce spotkania ze sztuką. Strategia projektowania spotkań ze sztuką oparta na rozumieniu, interpretacji i tworzeniu przekazów wizualnych, Wydawnictwo ”Śląsk”, Katowice 2009 Trojanowska A., Dziecko i plastyka. WSiP. Warszawa 1983 |
Zakres tematów: |
Środki wyrazu artystycznego, techniki i materiały plastyczne, techniki rozwijania obrazu, kompozycja jako organizowanie płaszczyzny, interpretacja obrazów i praca nad nimi, zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem elementów przestrzennych. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Ostateczną ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie oceny z ćwiczeń. Ćwiczenia: Ocena z zaliczenia jest wypadkową- średnią ocen następujących elementów: Prezentacja dokonań studenta (Portfolio) – plik zawierający indywidualne projekty plastyczne.Na ostatnich zajęciach w semestrze prowadzący dokonuje oceny zestawu prac plastycznych tworzonych w oparciu o techniki plastyczne poznane w ramach zajęć warsztatowych oraz zestawu sprawozdań z zajęć warsztatowych przygotowanych wg wzoru ustalonego przez prowadzącego na początku zajęć.Ocenie podlega forma i jakość prac plastycznych oraz kreatywność w zakresie przekształcania informacji w twórcze pomysły, nowatorskie ujęcie tematu. Ocena bardzo dobra – przedstawiony do zaliczenia zestaw realizacji plastycznych prezentuje wysoki poziom, jest wysokiej jakości Ocena dobra – przedstawiony do zaliczenia zestaw realizacji plastycznych jest dobrej jakości, standardowe podejście do tematów plastycznych Ocena dostateczna – przedstawiony do zaliczenia zestaw prac plastycznych jest wystarczającej jakości Ocena niedostateczna – przedstawiony do zaliczenia zestaw prac plastycznych z wieloma brakami, niewystarczająca frekwencja (ponad 50% zajęć opuszczonych); Opracowanie w formie pisemnej zagadnienia z zakresu sztuk plastycznych oraz rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży-praca pisemna.Ocenie podlega zawartość merytoryczna pracy -poziom znajomości zalecanych treści (5 pkt.) oraz forma opracowania pisemnego- zachowanie reguł pisania pracy pisemnej (przypisy, spisy, grafika) (5 pkt.) Słownik pojęć plastycznych - ocenie podlega zakres i jakość informacji zdobytych drogą samodzielnych poszukiwań (5pkt); Forma opracowania pisemnego (5 pkt.) Skala ocen: 51%-60%=dst 61%-70%-dst+ 71%-80%=db 81%-90%=db+ 91%-100%=bdb Ocenę końcową stanowić będzie suma punktów przyznanych przez prowadzącego (0-20 pkt.) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.