Gry i zabawy w pracy z dziećmi [06-PE-EWP-S1-22]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Gry i zabawy w pracy z dziećmi [06-PE-EWP-S1-22] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 135 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Christ, Alina Nowak |
Literatura: |
Przykładowa literatura: H. Trawińska, Bawmy się z małymi dziećmi, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2014. B. Dymara (red.), Dziecko w świecie zabawy: o kulturze, cechach i wartościach ludycznej edukacji, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2009. B. Dymara (red.), Dziecka w świecie zabawy: zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2009. K. Duraj-Nowakowa, B. Muchacka (red.), Funkcje zabaw w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Wydaw. Naukowe WSP, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków 1998. E. Goźlińska, Jak skonstruować grę dydaktyczną, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2004. D. Chauvel, V. Michel ; tł. Marcin Zieliński., Gry i zabawy w przedszkolu: rozwijanie spostrzegawczości, kreatywności i inteligencji, Cyklady, Warszawa 1999. E. Minor, M. Minor, Poznanie przez działanie: gry i zabawy wspomagające rozwój dziecka, Difin, Warszawa 2009. I. Czaja-Chudyba, Pedagogika zabawy w osobowym i profesjonalnym przygotowaniu do zawodu nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2006. M. Szostak, A. Dadacz, Worek z zabawami: propozycje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2013. |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie w tematykę zajęć; klasyfikacja gier i zabaw. 2. Gry fabularyzowane - założenia teoretyczne i praktyczne przykłady. 3. Grywalizacja (gamifikacja) - definicje, zasady projektowania, praktyczne przykłady. 4. Gry diagnostyczne - na przykładzie gry "Tajemnice Aeropolis" (TalentGame). 5. Pedagogika zabawy; zastosowanie chusty Klanzy w pracy z grupą. 6. "Zabawy fundamentalne" - praca na bazie filmu. |
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące |
Metody i kryteria oceniania: |
- kolokwium - przygotowanie projektu z zakresu grywalizacji - przygotowanie i przeprowadzenie gry |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.