Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 3) [06-PE-EWP-S1-38.2] semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 9

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 3) [06-PE-EWP-S1-38.2]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 9 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Małgorzata Mnich
Literatura:

Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Kraków 1998.

Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

Łobocki M.: Metody badań pedagogicznych. Kraków 2002

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, 1999 lub 2001.

Nowak S.: Metodologia badań pedagogicznych. Warszawa 2007.

Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995

Pilch T. , Bauman T. , Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001

Zakres tematów:

1. Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach. Prawne aspekty przygotowywania pracy.

2. Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego

3. Wybór problematyki badań własnych – prezentowanie przedmiotu i celów projektowanych badań własnych

4. Gromadzenie i analiza literatury przedmiotu

5. Prezentowanie problemów badawczych w badaniach własnych

6. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych

7. Czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem badań (wybór terenu badań, przygotowanie narzędzi do badań)

8. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych danych empirycznych

Metody dydaktyczne:

wykład, analiza dokumentów, prezentacja multimedialna, konsultacje indywidualne

Metody i kryteria oceniania:

Postawą zaliczenia trzeciego semestru są przygotowane narzędzia badawcze oraz przeprowadzone badania. Student powinien również okazać wyniki tych badań prowadzącemu seminarium. Na ocenę semestralną składa się również zaangażowanie badawcze studenta, poziom przygotowania do zajęć seminaryjnych oraz jakość okazanych wyników badań naukowyc

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)