Gry i zabawy w pracy z dziećmi [06-PE-EWP-N1-21]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Gry i zabawy w pracy z dziećmi [06-PE-EWP-N1-21] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Zofia Malec |
Literatura: |
Almuht B:"Zabawy dla maluchów.Różne propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym. Warszawa 2003 Bogdanowicz M:"Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli" Warszawa 2005 Bondarowicz M, Staniszewski T:"Podstawy teorii i metodyki gier i zabaw ruchowych".Warszawa 2000 Bielski J: Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego" Kraków 2005 Bronikowski M:"Zabawy i gry ruchowe w szkonym wychowaniu fizycznym." Warszawa 2000 Chauvel D, Norest Ch:"Zabawy relaksacyjne dla przedszkola." Warszawa 2000 Klim-Klimaszewska A:"Pedagogika przedszkolna."Warszawa 2005 Kronnenberger M:"Rytmika" Warszawa 2000 Muchacka B:"Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej."Warszawa 2003 Marciniak M :"Tańce i zabawy dla grupy."Lublin 1995 Nawara H, Nawara W:"Gry i zabawy integracyjne." Wrocław 2001 Trześniowski R:"Gry i zabawy ruchowe." Warszawa 1992 Wengier Ł,E(red) "Gry dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym." Warszawa 1998 |
Zakres tematów: |
Cele i aspekty gier i zabaw .Zabawa jako potrzeba życiowa dziecka. Organizacja-etapy ,gier i zabaw ,klasyfikacje w przedszkolu i kl I-III, bezpieczeństwo i higiena podczas pracy z dziećmi. Kształtowanie postawy ciała i równowagi poprzez zabawy ruchowe.Zabawy kształtujące koordynacje ruchowo-wzrokowa i słuchowo -ruchowa, zabawy przy muzyce.Zabawy i ćwiczenia na czworakach,praca z grupami najmłodszymi dzieci przedszkolnych. Kształtowanie kreatywności poprzez zabawę (dzieci 5 i 6 -letnie oraz wczesnoszkolne), metody kreatywne- Labana, Orfffa, Kniessów w pracy z dziećmi. Gry i zabawy integracyjne-ich dobór, organizacja i realizacja. Zabawy badawcze w przedszkolu i szkole. Ćwiczenia i zabawy relaksacyjne i ich terapeutyczne znaczenie. Zabawy dydaktyczne.Metodyka i realizacja. Zabawy i ćwiczenia oddechowe i ortofoniczne. Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zabawy i gry w terenie ,na śniegu i lodzie i w wodzie. |
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące Praca w grupach Metody indywidualne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.