Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gry i zabawy w pracy z dziećmi [06-PE-EWP-N1-21] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Gry i zabawy w pracy z dziećmi [06-PE-EWP-N1-21]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Zofia Malec
Literatura:

Almuht B:"Zabawy dla maluchów.Różne propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym. Warszawa 2003

Bogdanowicz M:"Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli" Warszawa 2005

Bondarowicz M, Staniszewski T:"Podstawy teorii i metodyki gier i zabaw ruchowych".Warszawa 2000

Bielski J: Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego" Kraków 2005

Bronikowski M:"Zabawy i gry ruchowe w szkonym wychowaniu fizycznym." Warszawa 2000

Chauvel D, Norest Ch:"Zabawy relaksacyjne dla przedszkola." Warszawa 2000

Klim-Klimaszewska A:"Pedagogika przedszkolna."Warszawa 2005

Kronnenberger M:"Rytmika" Warszawa 2000

Muchacka B:"Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej."Warszawa 2003

Marciniak M :"Tańce i zabawy dla grupy."Lublin 1995

Nawara H, Nawara W:"Gry i zabawy integracyjne." Wrocław 2001

Trześniowski R:"Gry i zabawy ruchowe." Warszawa 1992

Wengier Ł,E(red) "Gry dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym." Warszawa 1998

Zakres tematów:

Cele i aspekty gier i zabaw .Zabawa jako potrzeba życiowa dziecka.

Organizacja-etapy ,gier i zabaw ,klasyfikacje w przedszkolu i kl I-III, bezpieczeństwo i higiena podczas pracy z dziećmi.

Kształtowanie postawy ciała i równowagi poprzez zabawy ruchowe.Zabawy kształtujące koordynacje ruchowo-wzrokowa i słuchowo -ruchowa, zabawy przy muzyce.Zabawy i ćwiczenia na czworakach,praca z grupami najmłodszymi dzieci przedszkolnych.

Kształtowanie kreatywności poprzez zabawę (dzieci 5 i 6 -letnie oraz wczesnoszkolne), metody kreatywne- Labana, Orfffa, Kniessów w pracy z dziećmi.

Gry i zabawy integracyjne-ich dobór, organizacja i realizacja.

Zabawy badawcze w przedszkolu i szkole.

Ćwiczenia i zabawy relaksacyjne i ich terapeutyczne znaczenie.

Zabawy dydaktyczne.Metodyka i realizacja.

Zabawy i ćwiczenia oddechowe i ortofoniczne.

Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Zabawy i gry w terenie ,na śniegu i lodzie i w wodzie.

Metody dydaktyczne:

Metody aktywizujące

Praca w grupach

Metody indywidualne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)