Język obcy (cz. 3) [06-PE-EWP-N1-34]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język obcy (cz. 3) [06-PE-EWP-N1-34] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krystyna Mendziuk |
Literatura: |
English File Intermediate Christina Letham-Koenig, Clive Oxenden, Oxford 2013 M.Vince Intermediate Language Practice Macmillan 2010 |
Zakres tematów: |
Grupa B1.3 Poznawnie czasowników modalnych takich jak can, could, be able to oraz must , have to, should w dialogach. Rozmawianie na tematy co moglibyśmy, potrafimy lub musmy robić. Poznajemy konstrukcje imiesłowu teraźniejszego(exciting) lub przeszłego(excited). Konwersacja na temat nauki języków obcych. Debrett’a etykieta dobrych zwyczajów w korzystaniu z telefonów komórkowych oraz ogólna konwersacja na temat manier we współczesnym świecie. Rozwinięcie leksyki w zakresie tematyki sportu, (wypowiadanie się na temat ulubionego sportu, ludzi i miejsc związanych ze sportem, np. referee, arena, circuit, wykorzystanie czasowników nawiązujących do tematu, np. beat, draw, kick, train, zastosowanie czasowników frazalnych np. warm up, knock out), opowiadanie o przesądach, w które wierzą sportowcy ( na podstawie tekstu ‘If I bounce the ball five times.’). Rozwijanie umiejętności relacjonowania sytuacji przeszłej, np. formułowanie wypowiedzi na temat oszustw w sporcie, opowiedzenie anegdoty, opowiedzenie jak poznało się swojego partnera (wykorzystanie czasów narracyjnych Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, porównanie użycia czasów przeszłych). Opisywanie czynności zwyczajowych w teraźniejszości i przeszłości, np. opowiadanie co zwykle robi się w weekend ( przysłówek usually) a co mieliśmy w zwyczaju robić w przeszłości (wykorzystanie wyrażenia used to dla czynności powtarzających się, wykorzystanie czasu Past Simple dla czynności przeszłych jednorazowych lub liczebnie określonych, skonfrontowanie wyrażenia used to z wyrażeniem be/get used to). |
Metody dydaktyczne: |
20 godzin pracy dydaktycznej. Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 40 godz. pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 1 testu na semestr ( waga 2): treści zrealizowane podczas zajęć i słownictwo pedagogiczne. - z wypowiedzi ustnych (waga 1) Do średniej wliczane są oceny niedostateczne. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.