Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 3) [06-PE-EWP-N1-36.2] semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 3) [06-PE-EWP-N1-36.2]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Małgorzata Mnich
Literatura:

Literatura podstawowa:

Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998.

Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 2000

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 1999

T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie śak,

Warszawa 2001

Wł. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, WSiP S.A, Warszawa 1995

Literatura uzupełniająca:

J.Boć, J.Miodek (konsultacja filologiczna), Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006

K. Duraj – Nowakowa, Studiowanie literatury przedmiotu, Wyd. U. J., Kraków 2003

M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 1997

Zakres tematów:

TEMATYKA SEMINARIUM:

1. Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach.

2. Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego

3. Wybór problematyki badań własnych – prezentowanie przedmiotu i celów projektowanych badań własnych

4. Gromadzenie i analiza literatury przedmiotu

5. Prezentowanie problemów badawczych w badaniach własnych

6. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych

7. Czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem badań (wybór terenu badań, przygotowanie narzędzi do badań)

8. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych danych empirycznych

OBSZARY TEMATYCZNE PRAC DYPLOMOWYCH

Proponowana tematyka seminarium licencjackiego koncentruje się

wokół zagadnień związanych z edukacją przedszkolną

i wczesnoszkolną. W szczególności:

1. Różne aspekty funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej – klasie szkolnej i grupie przedszkolnej.

2. Trudności i sukcesy edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

3. Funkcjonowanie dziecka w rodzinie.

4. Czas wolny dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.

5. Oddziaływanie przekazów medialnych na zachowania dzieci.

6. Komunikacja za pośrednictwem mediów elektronicznych.

Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja w grupie, dyskusja indywidualna, prezentacja indywidualna.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)