Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski [12-OA-S1-JF.1] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski [12-OA-S1-JF.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agata Adamczyk-Gzara
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podręcznik “Alter Ego A1” , Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006

Literatura uzupełniająca:

„Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN;

„Vocabulaire progressif du français – Niveau débutant”, Claire Miquel, wyd. CLE International 2010

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Platforma e-learningowa Moodle

Adres strony www zajęć: http://el2.us.edu.pl/spnjo- kurs „Język francuski dla początkujących Alter Ego A1”

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (Alter Ego A1, Hachette)

1. Wprowadzenie transkrypcji fonetycznej (alfabet, fonetyka, akcent, literowanie)

2. Autoprezentacja ( formuły powitań i pożegnań, określanie narodowości; gramatyka: zaimki osobowe w funkcji podmiotu, czasowniki avoir, être, s’appeler, negacja, zdanie oznajmujące, czasowniki zwrotne)

3. Określanie miejsca i czasu wydarzeń (leksyka: pory dnia, dni tygodnia, miesiące; gramatyka: negacja, rzeczownik, rodzajnik określony, wyrażenia czasowe)

4. Zasięganie informacji ( gramatyka: rodzajnik nieokreślony, liczebniki, pytania o rozstrzygnięcie, opuszczanie rodzajnika, przymiotniki pytające, przymiotniki dzierżawcze, konstrukcje pytań otwartych)

5. Udzielanie informacji/ wypełnianie formularza ( podawanie namiarów, redagowanie i odczytywanie wizytówki, leksyka: nazwy zawodów; gramatyka: szyk zdania oznajmującego, liczebniki główne)

6. Określanie miejsca pochodzenia (leksyka: kraje/regiony geograficzne/miasta; gramatyka: odmiana czasowników 1 grupy w czasie teraźniejszym trybu oznajmującego, przyimki w połączeniu z nazwami geograficznymi)

7. Określanie miejsca Francji w Europie ( symbole narodowe, stereotypy)

8. Opisywanie krajobrazu miejskiego (leksyka: elementy krajobrazu miejskiego; gramatyka: stosowanie rodzajnika określonego/nieokreślonego, rodzajnik ściągnięty, przysłówki i wyrażenia przysłówkowe określające miejsce)

8. Pytanie o przyczynę, wyjaśnianie przyczyny (gramatyka: wyrażenie „il y a”, typy zdań pytajnych)

9. Zasięganie informacji o warunkach pobytu, rezerwacja pokoju hotelowego ( leksyka: słownictwo hotelowe, gramatyka: pytania zamknięte, czasowniki 3. grupy)

10. Wskazywanie trasy ( leksyka: elementy mapy miasta, gramatyka: czasowniki związane z przemieszczaniem się i wskazywanie trasy)

10. Redagowanie kartki z podróży (nagłówki i formuły grzecznościowe, formuły związane z krótkimi formami korespondencji; gramatyka: przymiotniki wskazujące)

11. Opisywanie zjawisk meteorologicznych (leksyka: konstrukcje związane z wyrażaniem opinii, słownictwo związane z opisem pogody);

12. Określanie miejsca pochodzenia i przeznaczenia (przyimki stosowane w określaniu miejsca pochodzenia i przeznaczenia, czasowniki 2. grupy i ich konstrukcje)

13. Opisywanie czynności związanych z aktywnym wypoczynkiem ( leksyka: sport i wakacyjne aktywności; gramatyka: konstrukcje czasownikowe pratiquer /faire )

14. Opisywanie atrakcji Paryża ( liczebniki porządkowe, Paryż -reprezentatywne miejsca)

15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1)

- innych form pracy własnej studenta

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

OA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)