Język francuski [12-OA-S1-JF.1]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski [12-OA-S1-JF.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego A1” , Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006 Literatura uzupełniająca: „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire progressif du français – Niveau débutant”, Claire Miquel, wyd. CLE International 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle Adres strony www zajęć: http://el2.us.edu.pl/spnjo- kurs „Język francuski dla początkujących Alter Ego A1” |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (Alter Ego A1, Hachette) 1. Wprowadzenie transkrypcji fonetycznej (alfabet, fonetyka, akcent, literowanie) 2. Autoprezentacja ( formuły powitań i pożegnań, określanie narodowości; gramatyka: zaimki osobowe w funkcji podmiotu, czasowniki avoir, être, s’appeler, negacja, zdanie oznajmujące, czasowniki zwrotne) 3. Określanie miejsca i czasu wydarzeń (leksyka: pory dnia, dni tygodnia, miesiące; gramatyka: negacja, rzeczownik, rodzajnik określony, wyrażenia czasowe) 4. Zasięganie informacji ( gramatyka: rodzajnik nieokreślony, liczebniki, pytania o rozstrzygnięcie, opuszczanie rodzajnika, przymiotniki pytające, przymiotniki dzierżawcze, konstrukcje pytań otwartych) 5. Udzielanie informacji/ wypełnianie formularza ( podawanie namiarów, redagowanie i odczytywanie wizytówki, leksyka: nazwy zawodów; gramatyka: szyk zdania oznajmującego, liczebniki główne) 6. Określanie miejsca pochodzenia (leksyka: kraje/regiony geograficzne/miasta; gramatyka: odmiana czasowników 1 grupy w czasie teraźniejszym trybu oznajmującego, przyimki w połączeniu z nazwami geograficznymi) 7. Określanie miejsca Francji w Europie ( symbole narodowe, stereotypy) 8. Opisywanie krajobrazu miejskiego (leksyka: elementy krajobrazu miejskiego; gramatyka: stosowanie rodzajnika określonego/nieokreślonego, rodzajnik ściągnięty, przysłówki i wyrażenia przysłówkowe określające miejsce) 8. Pytanie o przyczynę, wyjaśnianie przyczyny (gramatyka: wyrażenie „il y a”, typy zdań pytajnych) 9. Zasięganie informacji o warunkach pobytu, rezerwacja pokoju hotelowego ( leksyka: słownictwo hotelowe, gramatyka: pytania zamknięte, czasowniki 3. grupy) 10. Wskazywanie trasy ( leksyka: elementy mapy miasta, gramatyka: czasowniki związane z przemieszczaniem się i wskazywanie trasy) 10. Redagowanie kartki z podróży (nagłówki i formuły grzecznościowe, formuły związane z krótkimi formami korespondencji; gramatyka: przymiotniki wskazujące) 11. Opisywanie zjawisk meteorologicznych (leksyka: konstrukcje związane z wyrażaniem opinii, słownictwo związane z opisem pogody); 12. Określanie miejsca pochodzenia i przeznaczenia (przyimki stosowane w określaniu miejsca pochodzenia i przeznaczenia, czasowniki 2. grupy i ich konstrukcje) 13. Opisywanie czynności związanych z aktywnym wypoczynkiem ( leksyka: sport i wakacyjne aktywności; gramatyka: konstrukcje czasownikowe pratiquer /faire ) 14. Opisywanie atrakcji Paryża ( liczebniki porządkowe, Paryż -reprezentatywne miejsca) 15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.