Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie w przedszkolu [06-PE-EWP-N2-04] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wychowanie w przedszkolu [06-PE-EWP-N2-04]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 88
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Watoła
Literatura:

* Watoła A., Przedszkole – przestrzeń rozwoju dziecka

* Waloszek D., Program w edukacji dziecka. Geneza. Istota. Kryteria

* Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć

* Gruszczyk-Kolczyńska (praca zbiorowa pod redakcją), Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu

* Klim-Klimaszewska A., Trzylatek w przedszkolu. Gotowość dziecka trzyletniego do podjęcia edukacji przedszkolnej

* Falkiewicz-Szult M. Przemoc symboliczna w przedszkolu

* Wilgocka-Okoń B., Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich

* Wybrane programy wychowania przedszkolnego (aktualne – do wyboru)

* Lubowiecka J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola

* Roel Rohner, Hans Wenke, Pedagogika planu daltońskiego

* Watoła A., Komputerowe wspomaganie procesu kształtowania gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich w przedszkolu

Zakres tematów:

1. Podstawa programowa - Cele i zadania edukacji przedszkolnej.

2. Kompetencje nauczyciela, przepisy prawne (Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Statut).

3. Dziecko w wieku przedszkolnym na pierwszym szczeblu edukacji

4. Zabawa jako główna forma aktywności dzieci w wieku przedszkolnym

5. Metody i formy pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym we wszystkich obszarach edukacji przedszkolnej.

6. Proces osiągania gotowości szkolnej dzieci w przedszkolu.

7. Arkusze postępów w rozwoju dziecka.Diagnoza przedszkolna

8. Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym dziecka.

9. Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w działalności przedszkola ; praca specjalistyczna.

10. Dokumentacja obowiązkowa nauczyciela przedszkola

11. Projekt organizacyjny przedszkola

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, felietony, zdjęcia, zajęcia w zespołach, parach

Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod:

Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny - losowanie trzech zagadnień z zestawu.

Zarys zagadnień - znany studentom.

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)