Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (cz.1) 06-PE-EWP-N2-13
semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium (cz.1) 06-PE-EWP-N2-13
Zajęcia semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Stanisław Juszczyk
Literatura:

1. Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998.

2. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004.

3. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kraków 2000.

4. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków, 1999 lub 2001.

5. Nowak S.: Metodologia badań pedagogicznych. PWN, Warszawa 2007.

6. Pieter J.: Ogólna metodologia pracy naukowej. Wydawnictwo Ossolineum. Wrocław – Warszawa 1967.

7. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Warszawa 1998.

8. Puślecki W., Model pedagogicznej pracy naukowej, Impuls, Kraków, 2001.

9. Szczepański J.: Techniki badań społecznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1951.

10. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wydawnictwo „Śląsk”. Katowice 1995.

11. Węglińska M., Jak pisać prace magisterską, Impuls, Kraków, 1997.

12. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. WSiP Warszawa 1968.

Zakres tematów:

Kompetencje badacza

Etapy postępowania badawczego w badaniach jakościowych oraz ilościowych

1. Podstawy badań w pedagogice.

2. Planowanie procesu badawczego.

Konceptualizacja przedmiotu badań

3. Zmienne i ich operacjonalizacja.

4. Formułowanie problemów badawczych oraz hipotez badawczych

6. Charakterystyka metod badawczych, technik badawczych pedagogicznych.

8. Przygotowanie narzędzi badawczych.

Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja w grupie,

prezentacja indywidualna.

Metody i kryteria oceniania:

Krytyczna analiza treści indywidualnych prac.

Zróżnicowanie ocen zależy od jakości prac, dotrzymywania terminów, aktywności na zajęciach.

bardzo dobra - wysoka jakość realizowanych zadań, oddanie prac w ustalonych terminach, obecność i aktywny udział w zajęciach,

dobra - poprawna realizacja zadań, utrzymanie się w terminach, niewielkie zaangażowanie w toku zajęć.

dostateczna - podstawowe informacje w realizowanych zadaniach, opóźnienia w terminie oddawania prac,

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.