Seminarium (cz.1) 06-PE-EWP-N2-13
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 3
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium (cz.1) 06-PE-EWP-N2-13 | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 13 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Stanisław Juszczyk | |||
Literatura: |
1. Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. 2. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004. 3. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kraków 2000. 4. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków, 1999 lub 2001. 5. Nowak S.: Metodologia badań pedagogicznych. PWN, Warszawa 2007. 6. Pieter J.: Ogólna metodologia pracy naukowej. Wydawnictwo Ossolineum. Wrocław – Warszawa 1967. 7. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Warszawa 1998. 8. Puślecki W., Model pedagogicznej pracy naukowej, Impuls, Kraków, 2001. 9. Szczepański J.: Techniki badań społecznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1951. 10. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wydawnictwo „Śląsk”. Katowice 1995. 11. Węglińska M., Jak pisać prace magisterską, Impuls, Kraków, 1997. 12. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. WSiP Warszawa 1968. |
|||
Zakres tematów: |
Kompetencje badacza Etapy postępowania badawczego w badaniach jakościowych oraz ilościowych 1. Podstawy badań w pedagogice. 2. Planowanie procesu badawczego. Konceptualizacja przedmiotu badań 3. Zmienne i ich operacjonalizacja. 4. Formułowanie problemów badawczych oraz hipotez badawczych 6. Charakterystyka metod badawczych, technik badawczych pedagogicznych. 8. Przygotowanie narzędzi badawczych. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Wykład, dyskusja w grupie, prezentacja indywidualna. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Krytyczna analiza treści indywidualnych prac. Zróżnicowanie ocen zależy od jakości prac, dotrzymywania terminów, aktywności na zajęciach. bardzo dobra - wysoka jakość realizowanych zadań, oddanie prac w ustalonych terminach, obecność i aktywny udział w zajęciach, dobra - poprawna realizacja zadań, utrzymanie się w terminach, niewielkie zaangażowanie w toku zajęć. dostateczna - podstawowe informacje w realizowanych zadaniach, opóźnienia w terminie oddawania prac, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.