Seminarium (cz.3) [06-PE-EWP-N2-142]
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium (cz.3) [06-PE-EWP-N2-142] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Tomasz Huk |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 2000 M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 1999 T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie śak, Warszawa 2001 Wł. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, WSiP S.A, Warszawa 1995 Literatura uzupełniająca: J.Boć, J.Miodek (konsultacja filologiczna), Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006 K. Duraj – Nowakowa, Studiowanie literatury przedmiotu, Wyd. U. J., Kraków 2003 M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 1997 |
Zakres tematów: |
TEMATYKA SEMINARIUM: 1. Schemat ilościowy i jakościowy badań. 2. Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego. 3. Prezentowanie przedmiotu i celów projektowanych badań własnych. Wstępne wyniki. 4. Gromadzenie i analiza literatury przedmiotu. 5. Prezentowanie problemów badawczych w badaniach własnych 6. Charakterystyka dobranych metod, technik i narzędzi badawczych. 7. Czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem badań (wybór terenu badań, przygotowanie narzędzi do badań) 8. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych danych empirycznych OBSZARY TEMATYCZNE PRAC DYPLOMOWYCH Proponowana tematyka seminarium licencjackiego koncentruje się wokół zagadnień związanych z edukacją przedszkolną i wczesnoszkolną. W szczególności: 1. Różne aspekty funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej – klasie szkolnej i grupie przedszkolnej. 2. Trudności i sukcesy edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym. 3. Funkcjonowanie dziecka w rodzinie. 4. Czas wolny dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. 5. Oddziaływanie przekazów medialnych na zachowania dzieci. 6. Komunikacja za pośrednictwem mediów elektronicznych. |
Metody dydaktyczne: |
opis, pokaz, dyskusja, indywidualne konsultacje |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie będzie podlegała analiza jakościowa i ilościowa przeprowadzonych badań. Ocenie podlegają następujące elementy: - aktywność poszczególnych seminarzystów w trakcie zajęć grupowych - samodzielność w rozwiązywaniu problemów badawczych - jakość zaprezentowanych fragmentów pracy dyplomowej Skala ocen: 5,0 – bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, właściwa analiza i interpretacja wyników badań, nienaganna pod względem formalnym i językowym 4,5 – jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalno-językowej w pracy dyplomowej 4,0 – dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy, analiza wynikówpoprawna, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej 3,5 – dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy,analiza wyników powierzchowna, o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej 3,0 – znaczne braki w wiedzy, analiza wyników badań bardzo powierzchowna, merytorycznie słaba, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej 2,0 – niedopuszczalne braki w wiedzy, praca bezwartościowa pod względem merytorycznym, niedopuszczalne błędy językowe i formalne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.