Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-S2-12]
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-S2-12] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Stanisław Juszczyk |
Literatura: |
1. Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. 2. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004. 3. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kraków 2000. 4. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków, 1999 lub 2001. 5. Nowak S.: Metodologia badań pedagogicznych. PWN, Warszawa 2007. 6. Pieter J.: Ogólna metodologia pracy naukowej. Wydawnictwo Ossolineum. Wrocław – Warszawa 1967. 7. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Warszawa 1998. 8. Puślecki W., Model pedagogicznej pracy naukowej, Impuls, Kraków, 2001. 9. Szczepański J.: Techniki badań społecznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1951. 10. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wydawnictwo „Śląsk”. Katowice 1995. 11. Węglińska M., Jak pisać prace magisterską, Impuls, Kraków, 1997. 12. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. WSiP Warszawa 1968 |
Zakres tematów: |
1. Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach. Prawne aspekty przygotowywania pracy. 2.Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego. 3.Dyskusja nad koncepcją pracy dyplomowej- założenia teoretyczne i metodologiczne. 4. Konstruowanie narzędzi badawczych 5. Metody analizy materiału empirycznego; analiza jakościowa, analiza ilościowa |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, dyskusja w grupie, prezentacja indywidualna. |
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza jakościowa indywidualnych projektów. Ocena bardzo dobra – przedstawiony projekt spełnienia w pełni wymagania poprawności opisu i prezentacji danych; Ocena dobra – przedstawiony projekt cechuje poprawne przedstawienie opisu i prezentacji danych; Ocena dostateczna – przedstawiony projekt spełnia podstawowe wymagania w zakresie opisu i prezentacji danych; Ocena niedostateczna – przedstawiony projekt cechuje się wieloma brakami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.