Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-S2-12]
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-S2-12] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Mirosław Kisiel |
Literatura: |
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Warszawa 2000. Juszczyk S.: Badania ilościowe w naukach społecznych. Katowice 2005. Zwolińska E. A., Pomiar i wartościowanie w muzyce. Bydgoszcz 2012. |
Zakres tematów: |
Tematyka seminarium koncentruje się na zagadnieniach związanych ze specjalnością studiów: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, z dominantą edukacji muzycznej. Zakres podejmuje kwestie: kompetencji muzycznych nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, efektywności kształcenia muzycznego uczniów klas początkowych, recepcji i preferencji muzyki, wykorzystania mediów i materiałów dydaktycznych w edukacji muzycznej, placówki (szkoły / przedszkola) promującej aktywność muzyczną dziecka, nabywania przez studentów pedagogiki kompetencji muzycznych, realizowania funkcji kompensacyjnej i terapeutycznej muzyki w edukacji. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja w grupie, prezentacja indywidualna projektów badań. |
Metody i kryteria oceniania: |
Postęp pracy w aspekcie tworzenia kompilacji dociekań badawczych i teoretyczno-rozpoznawczych. Krytyczna analiza indywidualnych projektów. Ocena poprawności opisu i prezentacji danych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.