Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (cz.3) 06-PE-EWP-S2-12.2
semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium (cz.3) 06-PE-EWP-S2-12.2
Zajęcia semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Stanisław Juszczyk
Literatura:

Badania pedagogiczne w zarysie: skrypt dla studentów pedagogiki oprac. W. Goriszowski, Wyd. WSP TWP , Warszawa 1997

Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych: szkice metodologiczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego , Katowice 2013.

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP S.A, Warszawa 2000

Konecki K. Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana WN PWN, Warszawa 2000

Kruger H., H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, przekł. Dorota Sztobrym, GWP, Gdańsk 2005

Miles M.B., Huberman A.M., Analiza danych jakościowych, przekł. Stanisław Zabielski, Wydawnictwo Trans Humana,Białystok 2000

Rubacha K.,Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

Zakres tematów:

Program seminarium odnoszony jest do merytorycznej tematyki ustalanej każdorazowo w określonej grupie seminaryjnej. Tematyka metodologiczna stanowi natomiast pogłębienie i poszerzenie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w toku seminarium pierwszego roku studiów magisterskich.

Niniejszy program dostosowany jest do tematyki seminarium:

Funkcjonowanie zawodowe nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej.

1. Krytyczna analiza zdefiniowanych problemów badawczych.

2. Debata nad trendami metodologicznymi w badaniu/poznawaniu nauczyciela.

3. Określenie zakresu treści dla projektowanego rozdziału teoretycznego

4. Dyskusja nad doborem i wykorzystaniem literatury niezbędnej dla opracowania rozdziału teoretycznego.

5. Dyskusja nad trudnościami w realizacji badań własnych i sposobami ich rozwiązywania.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, debata, konsultacje indywidualne

Metody i kryteria oceniania:

Poziom wykonania przewidzianych zadań-konceptualizacji, przygotowania rozdziału teoretycznego i metodologicznego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.