Seminarium (cz.3) [06-PE-EWP-S2-12.2]
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium (cz.3) [06-PE-EWP-S2-12.2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Stanisław Juszczyk |
Literatura: |
Badania pedagogiczne w zarysie: skrypt dla studentów pedagogiki oprac. W. Goriszowski, Wyd. WSP TWP , Warszawa 1997 Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych: szkice metodologiczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego , Katowice 2013. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP S.A, Warszawa 2000 Konecki K. Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana WN PWN, Warszawa 2000 Kruger H., H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, przekł. Dorota Sztobrym, GWP, Gdańsk 2005 Miles M.B., Huberman A.M., Analiza danych jakościowych, przekł. Stanisław Zabielski, Wydawnictwo Trans Humana,Białystok 2000 Rubacha K.,Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 |
Zakres tematów: |
Program seminarium odnoszony jest do merytorycznej tematyki ustalanej każdorazowo w określonej grupie seminaryjnej. Tematyka metodologiczna stanowi natomiast pogłębienie i poszerzenie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w toku seminarium pierwszego roku studiów magisterskich. Niniejszy program dostosowany jest do tematyki seminarium: Funkcjonowanie zawodowe nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej. 1. Krytyczna analiza zdefiniowanych problemów badawczych. 2. Debata nad trendami metodologicznymi w badaniu/poznawaniu nauczyciela. 3. Określenie zakresu treści dla projektowanego rozdziału teoretycznego 4. Dyskusja nad doborem i wykorzystaniem literatury niezbędnej dla opracowania rozdziału teoretycznego. 5. Dyskusja nad trudnościami w realizacji badań własnych i sposobami ich rozwiązywania. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, debata, konsultacje indywidualne |
Metody i kryteria oceniania: |
Poziom wykonania przewidzianych zadań-konceptualizacji, przygotowania rozdziału teoretycznego i metodologicznego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.