Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca dyplomowa: moduł 1 - Metodologia tekstu akademickiego [02-FA-SKX-S1-MT-5] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praca dyplomowa: moduł 1 - Metodologia tekstu akademickiego [02-FA-SKX-S1-MT-5]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jacek Mydla
Literatura:

Sugerowana literatura pomocnicza:

- Beason, Larry, and Mark Lester. The MCGraw-Hill Handbook of English Grammar and Usage. New York: McGraw-Hill, 2005.

- Fowler, H. W. A Dictionary of Modern English Usage. Oxford and New York: Oxford University Press, 2010 (1st ed. 1926).

- Fulwiler, Toby. College Writing. A Personal Approach to Academic Writing. Portsmoth: Boynton/Cook Publishers, 2002 (3rd ed.).

- Hartley, James. Academic Writing and Publishing. A Practical Handbook. Abingdon and New York: Routledge, 2008.

- Jordan, R. R. Academic Writing Course. Study Skills in English. Harlow: Pearson Education Limited, 2003.

- Marggraf Turley, Richard. Writing Essays. A Guide for Students in English and the Humanities. London and New York: Routledge, 2000.

- Murray, Neil, and Geraldine Hughes. Writing up Your University Assignments and Research Projects. A Practical Handbook. Maidenhead and New York: Open University Press, 2008.

- Swales, John M., and Christine B. Feak. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. A Course for Nonnative Speakers of English. University of Michigan Press, 1994.

- The Handbook of Academic Writing. A Fresh Approach. Rowena Murray and Sarah Moore. Maidenhead and New York: Open University Press, 2006.

- Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. Chicago and London: the University of Chicago Press 1996 (1st ed. 1987).

Zakres tematów:

1. Editing: using word-processor for academic purposes (PP presentation)

2. Structure: work plan and arrangement of content; basic parts of diploma paper

3. Arguing: fact vs thesis statement: introducing own thesis

4. Sources:

4.1. primary / secondary sources

4.2. stylesheet: citation & referencing; paraphrasing & summarising; bibliography

4.3. rules concerning plagiarism

5. Correcting: common errors of grammar and style

Metody dydaktyczne:

Zasadnicze metody to:

- praca z tekstem własnym studenta (korekta)

- praca z edytorem tekstu

- pisemne ćwiczenia uzupełniające

Metody i kryteria oceniania:

Złożenie do 10 stycznia fragmentu (rozdziału) pracy licencjackiej; w tym:

- tekst zwarty o objętości min. 1,5 tys. słów; odpowiadający koncepcji pracy (konspekt, spis treści całości – spójność w redakcji nagłówków rozdziałów i podrozdziałów)

- poprawność pod względem gramatyki i stylu

- stylesheet/arkusz stylu: przypisy i bibliografia (z podziałem na Primary i Secondary Sources – poprawność odsyłaczy); wykorzystanie źródeł (use of quotation, summary, paraphrase)

- robocza wersja tytułu pracy

Uwagi:

III rok filologii angielskiej, specjalność kultura-media-translacja - grupa 1, studia stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)