Praca dyplomowa: moduł 1 - Metodologia tekstu akademickiego [02-FA-SKX-S1-MT-5]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praca dyplomowa: moduł 1 - Metodologia tekstu akademickiego [02-FA-SKX-S1-MT-5] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jacek Mydla |
Literatura: |
Sugerowana literatura pomocnicza: - Beason, Larry, and Mark Lester. The MCGraw-Hill Handbook of English Grammar and Usage. New York: McGraw-Hill, 2005. - Fowler, H. W. A Dictionary of Modern English Usage. Oxford and New York: Oxford University Press, 2010 (1st ed. 1926). - Fulwiler, Toby. College Writing. A Personal Approach to Academic Writing. Portsmoth: Boynton/Cook Publishers, 2002 (3rd ed.). - Hartley, James. Academic Writing and Publishing. A Practical Handbook. Abingdon and New York: Routledge, 2008. - Jordan, R. R. Academic Writing Course. Study Skills in English. Harlow: Pearson Education Limited, 2003. - Marggraf Turley, Richard. Writing Essays. A Guide for Students in English and the Humanities. London and New York: Routledge, 2000. - Murray, Neil, and Geraldine Hughes. Writing up Your University Assignments and Research Projects. A Practical Handbook. Maidenhead and New York: Open University Press, 2008. - Swales, John M., and Christine B. Feak. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. A Course for Nonnative Speakers of English. University of Michigan Press, 1994. - The Handbook of Academic Writing. A Fresh Approach. Rowena Murray and Sarah Moore. Maidenhead and New York: Open University Press, 2006. - Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. Chicago and London: the University of Chicago Press 1996 (1st ed. 1987). |
Zakres tematów: |
1. Editing: using word-processor for academic purposes (PP presentation) 2. Structure: work plan and arrangement of content; basic parts of diploma paper 3. Arguing: fact vs thesis statement: introducing own thesis 4. Sources: 4.1. primary / secondary sources 4.2. stylesheet: citation & referencing; paraphrasing & summarising; bibliography 4.3. rules concerning plagiarism 5. Correcting: common errors of grammar and style |
Metody dydaktyczne: |
Zasadnicze metody to: - praca z tekstem własnym studenta (korekta) - praca z edytorem tekstu - pisemne ćwiczenia uzupełniające |
Metody i kryteria oceniania: |
Złożenie do 10 stycznia fragmentu (rozdziału) pracy licencjackiej; w tym: - tekst zwarty o objętości min. 1,5 tys. słów; odpowiadający koncepcji pracy (konspekt, spis treści całości – spójność w redakcji nagłówków rozdziałów i podrozdziałów) - poprawność pod względem gramatyki i stylu - stylesheet/arkusz stylu: przypisy i bibliografia (z podziałem na Primary i Secondary Sources – poprawność odsyłaczy); wykorzystanie źródeł (use of quotation, summary, paraphrase) - robocza wersja tytułu pracy |
Uwagi: |
III rok filologii angielskiej, specjalność kultura-media-translacja - grupa 1, studia stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.