Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA01] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA01]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jadwiga Nabielska
Literatura:

• Grace,A., Acklam, R., 2011. New Total English, Upper Intermediate, Pearson Longman

• Foley, M., 20111, NEW Total English, Upper Intermediate Workbook, Pearson Longman

Zakres tematów:

• Pierwsze wrażenie – rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy ( small talk)

• Sposoby mówienia- ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia ze słuchu

• Powtórzenie czasów teraźniejszych, ich zastosowanie w sytuacjach życia codziennego

• Więzi rodzinne, zależności, opis rodziny, przymiotniki określające charakter osoby oraz wygląd zewnętrzny

• Czasy przeszłe- powtórzenie wiadomości, ćwiczenia opisujące czynności przeszłe

• Telefon komórkowy a maniery

• Utrzymywanie kontaktów towarzyskich- formy, sposoby, częstotliwość

• Wyrażanie umiejętności za pomocą czasownika modalnego can, can`t

• Wyrażenia frazeologiczne, język nieformalny w sytuacjach nieformalnych

• Podróże – opis swoich doświadczeń, opisywanie swoich emocji, uczuć – strach, ciekawość, etc.

• Present Perfect vs. Past Simple – różnice w użyciu

• Pytania sczegółowe i ogólne

• Porównywanie miejsc – stopniownie przymiotników

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Studenci I semestru /stacjon. I st./ - specjaln. języki stosowane: j.ros. z j.ang.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)