Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA01]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RA-S1-PNJA01] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska |
Literatura: |
• Grace,A., Acklam, R., 2011. New Total English, Upper Intermediate, Pearson Longman • Foley, M., 20111, NEW Total English, Upper Intermediate Workbook, Pearson Longman |
Zakres tematów: |
• Pierwsze wrażenie – rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy ( small talk) • Sposoby mówienia- ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia ze słuchu • Powtórzenie czasów teraźniejszych, ich zastosowanie w sytuacjach życia codziennego • Więzi rodzinne, zależności, opis rodziny, przymiotniki określające charakter osoby oraz wygląd zewnętrzny • Czasy przeszłe- powtórzenie wiadomości, ćwiczenia opisujące czynności przeszłe • Telefon komórkowy a maniery • Utrzymywanie kontaktów towarzyskich- formy, sposoby, częstotliwość • Wyrażanie umiejętności za pomocą czasownika modalnego can, can`t • Wyrażenia frazeologiczne, język nieformalny w sytuacjach nieformalnych • Podróże – opis swoich doświadczeń, opisywanie swoich emocji, uczuć – strach, ciekawość, etc. • Present Perfect vs. Past Simple – różnice w użyciu • Pytania sczegółowe i ogólne • Porównywanie miejsc – stopniownie przymiotników |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Studenci I semestru /stacjon. I st./ - specjaln. języki stosowane: j.ros. z j.ang. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.