Seminarium (cz.1) [06-PE-OP-S2-12]
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium (cz.1) [06-PE-OP-S2-12] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Krzysztof Maliszewski |
Literatura: |
1. Ablewicz K.: Hermeneutyka i fenomenologia w badaniach pedagogicznych. W: Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998. 2. Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007. 3. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010. 4. Maliszewski K.: Iskry ciemnego światła (prolog). W: Idem: Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury. Toruń 2013. 5. Markowski M.P.: Dyskurs i pragnienie. W: R. Barthes: Fragmenty dyskursu miłosnego. Warszawa 1999. 6. Rubacha K.: Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych. W: Pedagogika. Red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski. T. 1. Warszawa 2003. 7. Witkowski L.: Wstęp do problemu fenomenologii czytania. W: Idem: Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Warszawa 2007. 8. Witkowski L: Szkolnictwo wyższe jako szkodnictwo niższe etycznie i kulturowo. Memoriał w sprawie patologii dydaktycznych na studiach pedagogicznych w zakresie statusu prac licencjackich. W: L. Witkowski: Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na Księgę jubileuszową. Toruń 2009. |
Zakres tematów: |
1) Organizacyjne (moje zainteresowania naukowe; relacje z badań licencjackich; przebieg seminarium i wymagania). 2) Czym jest seminarium? – rozmowa o pragnieniu i pisaniu. 3) Sztuka czytania. 4) Podstawowe orientacje badawcze w pedagogice. 5) Badania jakościowe w pedagogice. 6-10) Recenzje wybranych lektur uzupełniających. 11-14) Dyskusja nad szkicami projektów. |
Metody dydaktyczne: |
mini wykład konwersatoryjny/ problemowy; dyskusja konferencyjna realizowana z grupą seminaryjną; konsultacje indywidualne /korespondencja elektroniczna. Analiza lektur obowiązkowych z uwzględnieniem: streszczenia, słów-kluczy, miejsc życiodajnych, pytań i uwag krytycznych. Przygotowanie koncepcji pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.