Seminarium (cz.3) [06-PE-OP-S2-12.2]
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium (cz.3) [06-PE-OP-S2-12.2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Grażyna Kempa |
Literatura: |
J. Konarzewski: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, Wyd. S i P; M. Łobocki: Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000; S. Nowak: Metodologia badań socjologicznych, Warszawa 1970; T. Pilch, T. Bauman: Zarys badań pedagogicznych, Warszawa 2001. J. Gnitecki: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993; B. Żechowska: Wybrane metodologiczne wzory badań empirycznych, Katowice 1985. |
Zakres tematów: |
Przygotowanie studentów do kontynuowania prac związanych z prowadzeniem badań terenowych: ochrona danych osobowych i własności intelektualnej; przygotowanie indywidualnych planów pracy naukowej; sporządzenie narzędzi badawczych; standaryzowanie ich; postawa badawcza w terenie i stosunek do respondentów; przeprowadzenie badań empirycznych diagnostycznych; ocena naukowa uzyskanych danych; klasyfikacja i grupowanie ich; ich ocena; relacje zawartości treści w III rozdz. do uzyskanych danych empirycznych; układ treści w rozdz. empirycznym diagnostycznym; jego opracowanie; wyjaśnienia treści w rozdz. IV w kontekście literatury przedmiotu; formułowanie wniosków z badań diagnostycznych i ich ocena; ewentualne układanie narzędzi badawczych do badań uzupełniających empirycznych i ich realizacja oraz ocena; redagowanie rozdz. prognostyczno–terapeutycznego dla zaklasyfikowanych wychowanków; omówienie treści i przygotowanie Wstępu; formuła Zakończenia pracy; Bibliografia i Aneks; przedłożenie dysertacji do oceny przez poszczególnych studentów; korekty treści i uzupełnienia; przygotowanie tekstu pracy do recenzji; omówienie zakresu treści i postawa dyplomanta na egzaminie magisterskim. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, analiza tekstu naukowego, analiza źródeł, projektowanie badań, redagowanie tekstu naukowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wystawiana na podstawie: aktywnego udziału w dyskusjach seminaryjnych, informacji o postępach w przeprowadzaniu badań i złożenia rozdziału teoretycznego pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.