Seminarium (cz.3) 06-PE-OP-S2-12.2
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 3
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium (cz.3) 06-PE-OP-S2-12.2 | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 9 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Ewa Jarosz | |||
Literatura: |
K.Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, PWN, Warszawa 2009 T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Zak, Warszawa 2000 Warszawa 2008 E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN 2003 Metody badań jakościowych, pod red. N.l. Denzin, I. Lincoln, PWN 2009 D.Siverman, Interpretacja danych jakościowych, PWN, 2009 J.A.Smith, P.Flowers, M.Larkin, Interpretative Phenomenological analysis. Theory, Method, Research, SAGE 2009 Badania jakościowe. metody i narzędzia, pod.red. D.Jemielniaka, PWN Warszawa 2012 M. O'Reilly, P.Ronzoni, N.Dogra, Research with children, SAGE 2013. A.Greig J.Taylor, T.Mackay, Doing research with children. a practical guide. 3rd edition, SAGE 2013 M.B. Miles, A.M.Humberman, Analiza danych jakościowych, Białystok 2000 M.Banks, Materiały wizualne w badaniach jakościowych, PWN Warszawa 2013 U.Flick, Jaość w badaniach jakościowych, PWN 2011 Podstawy metodologii badań w pedagogice, pod red. S. Palki, Gdańsk 2010 K.Konarzewski, Jak prowadzić badania oświatowe, WSiP, 2000 Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, pod red. S.Palki, Kraków 1998 B.M King, E.W.Minium, Statystyka dla psychologów i pedagogów, PWN 2009 |
|||
Zakres tematów: |
1. możliwości i standardy w zakresie opisu celu i przedmiotu badań oraz problemów badawczych 2. zakres określenia rodzaju badań własnych 3. standardy opisu procedury metodologicznej oraz aspektów warsztatowych 4. struktura i forma rozdziału metodologicznego 5.problemy realizacji badań empirycznych - umiejętności radzenia sobie w problemach 6. przygotowanie do analizy wyników badań |
|||
Metody dydaktyczne: |
ekspozycje i analiza prac badawczych oraz przykładów prac dyplomowych - analiza prezentacji wyników badań, dyskusje konsultacyjne, metoda podawcza, metoda warsztatowa |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Student przedstawia opracowane i zweryfikowane narzędzia badawcze opracowuje rozdział metodologiczny z dokładną prezentacją własnych założeń metodologicznych oraz procedury badań na tle omówienia kategorii metodologicznych i ich systematyzacji (cel, przedmiot, rodzaj badań, zakres badań, metody, techniki, narzędzia badawcze, dobór osób do badań, organizacja badań) w oparciu o współczesną literaturę metodologiczną student realizuje badania empiryczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.