Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: •Roberts, R. Buchanan, H. Pathare, E. 2015. Navigate intermediate, coursebook. Oxford University Press •Roberts, R. Buchanan, H. Pathare, E. 2015. Navigate intermediate, workbook. Oxford University Press Literatura uzupełniająca: •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing. •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press. •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan. •Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) •Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje •Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
•Wypowiadanie się na temat ambicji, warunków pracy, przyzwyczajeń (used to, would) •Dyskusja na temat ekspertów, cech charakteryzujących ludzi, którzy osiągnęli sukces •Tworzenie i przeprowadzanie kwestionariuszy (pytania pośrednie) •Rozumienie na czym polega parafrazowanie •Wprowadzenie i utrwalenie kolokacji •Przeprowadzanie rozmowy w sprawie pracy, zalecenia, jak się do niej przygotować •Dyskusja na temat czynników sprawiających, że poziom szczęścia w różnych krajach jest inny, przyczyny •Opisywanie przyszłych zdarzeń o dużym stopniu prawdopodobieństwa za pomocą pierwszego okresu warunkowego First Conditional •Wypowiadanie się na temat zachowań heroicznych, cech osobowościowych i zachowań prawdziwego bohatera •Opisywanie zdarzeń o niewielkim stopniu prawdopodobieństwa, wykorzystanie drugiego okresu warunkowego Second Conditional, zastosowanie słowa would do sytuacji fikcyjnych). •Słowotwórstwo (prefiksy) •Techniki robienia notatek w trakcie słuchania wykładu, prezentacji, itp. •Przeprowadzanie krótkich prezentacji •Dyskusja na temat atrakcyjności, piękna, wyglądu zewnętrznego, jego wagi w kontaktach z innymi ludźmi •Poszerzanie i utrwalenie słownictwa z zakresu sztuki, malarstwa •Opisywanie obrazów (portret, widok, obraz abstrakcyjny) •Dedukowanie i spekulowanie (czasowniki modalne: could, must, can't, might) •Poszerzanie i utrwalenie słownictwa z zakresu czasowników złożonych •Udział w dyskusji online •Składanie skarg, pisanie •Pisanie listu lub emaila intencyjnego - Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 60 godz. pracy własnej studenta. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia ocen cząstkowych z całego semestru, ocena aktywności studenta na zajęciach Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) Dopuszczalne są 3 nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze. Każdą kolejną nieobecność należy zaliczyć na konsultacjach w terminie nie przekraczającym 2 tygodni od daty nieobecności. Jeżeli liczba nieobecności przekroczy 5 nieobecności w semestrze (włącznie z 3 dopuszczalnymi nieusprawiedliwionymi nieobecnościami), prowadzący ma prawo nie dopuścić studenta do zaliczenia. W przypadku nieobecności z powodu choroby wymagane jest przedstawienie zwolnienia lekarskiego. |
Uwagi: |
Studenci III semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.