Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

•Roberts, R. Buchanan, H. Pathare, E. 2015. Navigate intermediate, coursebook. Oxford University Press

•Roberts, R. Buchanan, H. Pathare, E. 2015. Navigate intermediate, workbook. Oxford University Press

Literatura uzupełniająca:

•Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing.

•Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press.

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

•Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan.

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

•Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

•Wypowiadanie się na temat ambicji, warunków pracy, przyzwyczajeń (used to, would)

•Dyskusja na temat ekspertów, cech charakteryzujących ludzi, którzy osiągnęli sukces

•Tworzenie i przeprowadzanie kwestionariuszy (pytania pośrednie)

•Rozumienie na czym polega parafrazowanie

•Wprowadzenie i utrwalenie kolokacji

•Przeprowadzanie rozmowy w sprawie pracy, zalecenia, jak się do niej przygotować

•Dyskusja na temat czynników sprawiających, że poziom szczęścia w różnych krajach jest inny, przyczyny

•Opisywanie przyszłych zdarzeń o dużym stopniu prawdopodobieństwa za pomocą pierwszego okresu warunkowego First Conditional

•Wypowiadanie się na temat zachowań heroicznych, cech osobowościowych i zachowań prawdziwego bohatera

•Opisywanie zdarzeń o niewielkim stopniu prawdopodobieństwa, wykorzystanie drugiego okresu warunkowego Second Conditional, zastosowanie słowa would do sytuacji fikcyjnych).

•Słowotwórstwo (prefiksy)

•Techniki robienia notatek w trakcie słuchania wykładu, prezentacji, itp.

•Przeprowadzanie krótkich prezentacji

•Dyskusja na temat atrakcyjności, piękna, wyglądu zewnętrznego, jego wagi w kontaktach z innymi ludźmi

•Poszerzanie i utrwalenie słownictwa z zakresu sztuki, malarstwa

•Opisywanie obrazów (portret, widok, obraz abstrakcyjny)

•Dedukowanie i spekulowanie (czasowniki modalne: could, must, can't, might)

•Poszerzanie i utrwalenie słownictwa z zakresu czasowników złożonych

•Udział w dyskusji online

•Składanie skarg, pisanie

•Pisanie listu lub emaila intencyjnego

- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

-Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

60 godz. pracy własnej studenta.

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Średnia ocen cząstkowych z całego semestru, ocena aktywności studenta na zajęciach Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Dopuszczalne są 3 nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze. Każdą kolejną nieobecność należy zaliczyć na konsultacjach w terminie nie przekraczającym 2 tygodni od daty nieobecności. Jeżeli liczba nieobecności przekroczy 5 nieobecności w semestrze (włącznie z 3 dopuszczalnymi nieusprawiedliwionymi nieobecnościami), prowadzący ma prawo nie dopuścić studenta do zaliczenia. W przypadku nieobecności z powodu choroby wymagane jest przedstawienie zwolnienia lekarskiego.

Uwagi:

Studenci III semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)