Seminarium sem. 1 [06P-KO-NP-SEM]
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium sem. 1 [06P-KO-NP-SEM] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Krystyna Moczia |
Literatura: |
T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Kraków 2001; W.Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997; M.Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006; M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2004 D.Urbaniak-Zając D., J.Piekarski(red.), Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych Łódź 2001. S.Juszczyk, Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013. |
Zakres tematów: |
Problematyka badawcza z zakresu oligofrenopedagogiki. Przedmiot i cel badań. Problem i pytania badawcze. Ilościowe i jakościowe metody badań pedagogicznych. Zasady konstrukcji narzędzi badawczych. Przygotowanie przez uczestników seminarium pełnej charakterystyki metodologicznej badań własnych. Wyczerpujące teoretyczne ujęcie zagadnienia badawczego podejmowanego w pracy. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja w grupie seminaryjnej o wyborze tematu, organizacji badań, tworzeniu narzędzi badawczych itd. Konsultacje indywidualne i grupowe. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie przedstawionej pracy pisemnej studenta prezentującej podstawę metodologiczną badań własnych oraz teoretycznego opracowania zagadnienia badawczego. |
Uwagi: |
1 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.