Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 1) [06-PC-S1-22] semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 1) [06-PC-S1-22]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krystyna Moczia
Literatura:

T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Kraków 2001;

W.Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997;

M.Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006;

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2004

oraz kwerenda własna studentów

Zakres tematów:

Pedagogiczne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną w placówkach leczniczych (szpital, sanatorium, ośrodki leczniczo - rehabilitacyjne);

Turnusy rehabilitacyjne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną;

Funkcjonowanie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną i chorobą przewlekłą/niepełnosprawnością ruchową (np. cukrzyca, epilepsja, astma, alergia, fenyloketonuria, MPD) w podstawowych środowiskach wychowawczych (rodzina, szkoła, grupa rówieśnicza);

Zaburzenia odżywiania wśród uczniów szkół specjalnych;

Rola i organizacja świetlic w szkołach specjalnych lub integracyjnych (lub szkołach z oddziałami z integracyjnymi);

Popularność wybranych metod terapeutycznych (np. Poranny krąg, Snoezelen, metoda ruchu rozwijającego, terapia ręki) w placówkach specjalnych.

Metody dydaktyczne:

dyskusja; konsultacje indywidualne i grupowe

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen: za pracę pisemną oraz aktywność w trakcie zajęć (klarowne i spójne wypowiedzi studenta oraz wartościowanie argumentacji merytorycznej podczas dyskusji o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym)

W pracy pisemnej oceniana jakość w zakresie:

-Opracowanie koncepcji badań pedagogicznych

-Określenie tematyki i celu pracy

-Struktura pracy dyplomowej

-Zawartość części teoretycznej pracy

Moduł seminaryjny I zakończony jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym na podstawie przedstawionej promotorowi teorii indywidualnej pracy pisemnej opisujące podjęte zagadnienia badawcze studenta.

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)