Seminarium (sem. 1) [06-PC-S1-22]
semestr zimowy 2016/2017
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium (sem. 1) [06-PC-S1-22] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krystyna Moczia |
Literatura: |
T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Kraków 2001; W.Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997; M.Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006; M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2004 oraz kwerenda własna studentów |
Zakres tematów: |
Pedagogiczne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną w placówkach leczniczych (szpital, sanatorium, ośrodki leczniczo - rehabilitacyjne); Turnusy rehabilitacyjne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną; Funkcjonowanie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną i chorobą przewlekłą/niepełnosprawnością ruchową (np. cukrzyca, epilepsja, astma, alergia, fenyloketonuria, MPD) w podstawowych środowiskach wychowawczych (rodzina, szkoła, grupa rówieśnicza); Zaburzenia odżywiania wśród uczniów szkół specjalnych; Rola i organizacja świetlic w szkołach specjalnych lub integracyjnych (lub szkołach z oddziałami z integracyjnymi); Popularność wybranych metod terapeutycznych (np. Poranny krąg, Snoezelen, metoda ruchu rozwijającego, terapia ręki) w placówkach specjalnych. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja; konsultacje indywidualne i grupowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen: za pracę pisemną oraz aktywność w trakcie zajęć (klarowne i spójne wypowiedzi studenta oraz wartościowanie argumentacji merytorycznej podczas dyskusji o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym) W pracy pisemnej oceniana jakość w zakresie: -Opracowanie koncepcji badań pedagogicznych -Określenie tematyki i celu pracy -Struktura pracy dyplomowej -Zawartość części teoretycznej pracy Moduł seminaryjny I zakończony jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym na podstawie przedstawionej promotorowi teorii indywidualnej pracy pisemnej opisujące podjęte zagadnienia badawcze studenta. |
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.